Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Skurkaktiga tävlingsvillkor
- Trådstartare abbebus
- Start datum
millhouse
Aktiv medlem
Det kom ett "emil" från TravelPartner idag !
Hej Lars och alla andra på denna tråd.
Vill bara återge det "emil" som jag fick från TravelPartner.
"Hej Rolf,
Tack för dina mycket relevanta synpunkter.
Vi har nu mjukat upp villkoren vad gäller upphovsrätten.
Önskar dig en trevlig helg!
Med vänliga hälsningar
Mattias Sesemann
Managing Director
Travelpartner AB(publ)
[admin: raderat kontaktuppgifter. De fyller ingen funktion här]
Hur deras "mjukat upp ser ut" framgår av denna länk:fototavling.travelpartner.se/pages/om-tavlingen/
Så vill jag önska alla en trevlig helg med lite läsning kring upphovsrättslagen. Den som tror att den kom som lag 1994 bör nog läsa på.Nu talar vi inte om det finns eller ej en upphovsrättslag eller när den kom.För den finns och den skall man följa.
Dessa saker på nätet kan rubba det där årtalet (1994).Jag tillhör dom där som var med på 1960-talet och även då talades om bildrätten.
Trevlig helg,bildens sken.
Hej Lars och alla andra på denna tråd.
Vill bara återge det "emil" som jag fick från TravelPartner.
"Hej Rolf,
Tack för dina mycket relevanta synpunkter.
Vi har nu mjukat upp villkoren vad gäller upphovsrätten.
Önskar dig en trevlig helg!
Med vänliga hälsningar
Mattias Sesemann
Managing Director
Travelpartner AB(publ)
[admin: raderat kontaktuppgifter. De fyller ingen funktion här]
Hur deras "mjukat upp ser ut" framgår av denna länk:fototavling.travelpartner.se/pages/om-tavlingen/
Så vill jag önska alla en trevlig helg med lite läsning kring upphovsrättslagen. Den som tror att den kom som lag 1994 bör nog läsa på.Nu talar vi inte om det finns eller ej en upphovsrättslag eller när den kom.För den finns och den skall man följa.
Dessa saker på nätet kan rubba det där årtalet (1994).Jag tillhör dom där som var med på 1960-talet och även då talades om bildrätten.
Trevlig helg,bildens sken.
Senast redigerad av en moderator:
Bofoto2
Aktiv medlem
Canon
Kanske det är dålig reklam på kort sikt, men efter 1år har 99% glömt ramaskriet och bara ASSA finns kvar bland hjärncellerna.
Även om jag är Eon-kund sen ett halvår så tror jag att i dom flesta fall så skulle dom byta namn i alla fall(aha, Eon har hetat Sydkraft).
Nån som minns Canons gratis utskrifter för ca ett år sen med villkor?
Japp, de är nog lika glada över den "reklamen" som ASSA är över sina spaltkilometer i pressen på sistone, snacka om reklamvärde. Eller inte.
Kanske det är dålig reklam på kort sikt, men efter 1år har 99% glömt ramaskriet och bara ASSA finns kvar bland hjärncellerna.
Även om jag är Eon-kund sen ett halvår så tror jag att i dom flesta fall så skulle dom byta namn i alla fall(aha, Eon har hetat Sydkraft).
KGS
Aktiv medlem
Jag tror många kommer att titta på ASSA-lås med misstänksamhet i fortsättningen.
Den vältande Mercedesbilen fixade Mercedes riktigt elegant och gick nog vinnande ur den "skandalen". Smart drag som bara kostade några hundra miljoner. Bilägarna fick halvmiljonkronorsvagnar för mindre än halva priset.
Nä, vad var det för villkor? att man skickade in eget fotopapper, betalade för bläck och porto eller?
Bofoto2
Aktiv medlem
Bilen var inte så tokig, bara man inte vred på ratten...Jag tror många kommer att titta på ASSA-lås med misstänksamhet i fortsättningen.
Den vältande Mercedesbilen fixade Mercedes riktigt elegant och gick nog vinnande ur den "skandalen". Smart drag som bara kostade några hundra miljoner. Bilägarna fick halvmiljonkronorsvagnar för mindre än halva priset.
Nä, vad var det för villkor? att man skickade in eget fotopapper, betalade för bläck och porto eller?
Mercedes verkar sälja hyggligt fortfarande trots att dom rostar som 17.
Utskrift tråden:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=70859&highlight=Canon+avtal
PMD
Aktiv medlem
Det visade sig väl vara helt ok villkor?
Bofoto2
Aktiv medlem
Det visade sig väl vara helt ok villkor?
Ja, ungefär som Travelpartner.
Bofoto2
Aktiv medlem
Det citeras från Canon:
"Genom att skicka informationen eller materialet till Canon via "My Canon Services" beviljar Ni därmed Canon en obegränsad och oåterkallelig rätt att använda, reproducera, uppvisa, framföra, ändra, vidarebefordra eller på anat sätt .....
Sen är det en annan sak om Canon skulle våga använda nån av bilderna i deras reklam, möjligen en svensk bild för reklamen i Sydamerika.
"Genom att skicka informationen eller materialet till Canon via "My Canon Services" beviljar Ni därmed Canon en obegränsad och oåterkallelig rätt att använda, reproducera, uppvisa, framföra, ändra, vidarebefordra eller på anat sätt .....
Sen är det en annan sak om Canon skulle våga använda nån av bilderna i deras reklam, möjligen en svensk bild för reklamen i Sydamerika.