Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skum LX3-annons på Blocket

Produkter
(logga in för att koppla)
??? Ena kameran köpt på Expert den andra på Bildmagasinet Vad är fel???

Den från Bildmagasinet har ju dessutom kvittot kvar.
 
Olika namn och olika platser, men i princip samma text.

"
En riktigt bra kamera! Jag köpte den eftersom jag ville ha en "liten systemkamera".

Bilderna blir väldigt skarpa och blixten är jättebra, den filmar dessutom i HD! Bra inställningar och funktioner. Går att använda med proffsblixtrar!"

"En riktigt bra kamera! Jag köpte den eftersom jag ville ha en "liten systemkamera". Bilderna blir väldigt skarpa och blixten är jättebra, den filmar dessutom i HD! Bra inställningar och funktioner. "
 
Det är väl inte HELT ovanligt att folk stjäl lite text efter att ha kollat hur liknande annonser ser ut o aktuellt prisläge.

Det är väl bara att kontakta båda så lär du väl märka om ngt är fel.
 
??? Ena kameran köpt på Expert den andra på Bildmagasinet Vad är fel???

Den från Bildmagasinet har ju dessutom kvittot kvar.

Vad har du för nytta av att h*n säger sig ha et kvitto om du aldrig kommer att höra av säljaren efter du satt in pengarna på hans konto?

Men jag förstår ju nu lite bättre hur lätt det är att blåsa folk.
 
Men kom igen nu! Om du bemödat dig att kolla telefonnumren så ser du att åtminståde 1 av dom går till ett företag med samma namn reggat som det han uppgivit i annonsen.

Sen så finns det något som heter PAYSON läs på lite om det o använd denna metod om du är orolig

Sen ger jag inte mycket för din kommentar på slutet....
 
Senast ändrad:
Är man så osäker så ger man bara fan i att handla utan att träffa den man beställer av. Själv har jag handlat väldigt många gånger över nätet utan problem. Jag tycker iaf att det inte är så mycket ovanligt med det där, är som tidigare nämnts säkert en som sett den andras annons och skrivit lite lika och samma pris.

Du kan väl bara göra lite efterforskningar och kolla så att bägge personerna finns?
 
Eller så är jag bara överkänslig.
Tycker inte alls du är överkänslig. Den ena annonsen är inlagd två dagar efter den första, har kopierat i stort sett hela texten, snott bilden från en annan webbsajt och påstår sig inte ha nåt kvitto. Typiska tecken som bör fungera som varningsklockor. Jag blir också misstänksam.

Å andra sidan verkar annonsören vara en existerande person (fotograf dessutom).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.