ANNONS
Annons

Skriva in @ tecken i IPTC funkar inte i CS2

Produkter
(logga in för att koppla)

GinFlyer

Aktiv medlem
När jag ska skriva in min emailadress i följande fält funkar det inte och vyn byts till Cameradata 2.

Det är när jag ska skriva in @ som allt går åt &%&%¤

Någon som kan idiotförklara mig och berätta vad jag gör för fel, eller bara bekräfta att det inte bara är jag som ser i syne.

Bilagor

• attsign.jpg
    attsign.jpg
    51.4 KB · Visningar: 219
Aha, det ÄR alltså en bugg! He he... Trodde att jag var helt ensam i stora vida världen med detta problem.

Intressant hur tråkiga saker blir mycket mindre tråkiga om andra har samma eller värre problem ; )

Håll inne ALT och skriv 64 på det numeriska tangentbordet. ALT+0169 är en annan bra kombination när man vill skriva © :)

/Anders

AFE skrev:
Håll inne ALT och skriv 64 på det numeriska tangentbordet. ALT+0169 är en annan bra kombination när man vill skriva © :)

/Anders

Det är ju faktiskt ett alternativ som går hyfsat fort.

Är lite frågande till att ingen har reagerat på detta innan. Använder ni inte IPTC eller kör alla engelskt tangentbord?

Hmm... intressant.

när jag råkade ut för detta körde jag "infoga symbol" verktyget från officepaketet som också är ett ganska snabbt sätt att få in även andra, ovanligare tecken som © och ™.

BAW

Jag råkade ut för samma strul. Klippte och klistrade in adressen från notepad.
Gjorde sedan en action som fyller i dom grundläggande uppgifterna åt mig så att jag bara behöver fylla på med själva bildbeskrivningen sedan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar