Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skogskyrkogården Stockholm.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Har sett en hel del fina bilder från Skogskyrkogården här i stockholm, trots att jag är stockholmare från grunden, och bott här hela mitt liv (23 år) har jag aldrig vart där!

Men tänkte åka dit och fota, men är det inte lite tabu med kyrkogård och ställa sig att plåta?

Nån som vet om/hur pass upplyst vissa grejer är där på natten? Vore coolt (och lite creepy) att ta mörkerbilder där tänkte jag.

/Jocce

Jag har varit och plåtat på skogskyrkogården många gånger och har ännu inte stött på några problem.

Dock brukar jag undvika att fotografera andra besökare och inte vara allt för närgången när jag letar efter vinklar.

Om jag kommer ihåg rätt så finns det på natten belysning vi ingångarna och några av vägarna. Dock ligger stora delar i totalt mörker. Jag kommer inte ihåg om några av kapellen har belysning på natten.

Skogskyrkogården är utmärkt att fota på.
Parkpersonalen är väldigt hjälpsam om du har frågor om vart vissa kapell eller gravar ligger.
De gillar inte nakenfoto där, var tydligen nån som hade gjort det o blivit ivägkörda.
Så länge modellen behåller kläderna på o respekterar griftefriden så är det lugnt :)

Lycka till!

Skogskyrkogården är väl ett av Sveriges sk Världsarv väl? dvs en av de platser som till varje pris ska bevaras enligt FN (?). I samma klass som Kinesiska Muren och Engelsbergs Bruk... Jag har inte heller varit där, men jag ska absolut dit endera dagen. Kan tänka mej att det är särskilt vackert på hösten.

Bilagor

• engelsberg.jpg
    engelsberg.jpg
    36.8 KB · Visningar: 351
hasseper skrev:
Jag har för mig att de numera har stängt på kvällar och nätter. Det var visst på grund av vandalisering.

De har stängt alla infarter utom huvudinfarten. Det är både på grund av skadegörelse och stöld.

Har fotat många gånger där och kan säga att det är en av mina favoritplatser, helt klart. En underbar miljö!

Lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar