Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skjutreglaget för storlek på bilderna i biblioteksläge i LR3

Produkter
(logga in för att koppla)

Flahultarn

Aktiv medlem
Jag blir tokig...

Har letat inställningar i LR3 men hittar ingenstans det går att ändra storleken på tumnagelvisningen i biblioteksläget. I LR2 hade man ju ett skjutreglage där man kunde anpassa storleken beroende på vad man skulle göra.

Dom kan väl inte vara så korkade att detta är borta. Det måste vara jag som inte hittar det.
 
Jag blir tokig...

Har letat inställningar i LR3 men hittar ingenstans det går att ändra storleken på tumnagelvisningen i biblioteksläget. I LR2 hade man ju ett skjutreglage där man kunde anpassa storleken beroende på vad man skulle göra.

Dom kan väl inte vara så korkade att detta är borta. Det måste vara jag som inte hittar det.

Kanske har du trollat bort verktygsfältet. Tryck T så får du fram det. Där ska det finnas ett skjutreglage. Annars finns det en liten meny där du kan välja vad som ska synas i fältet.
 
Hmm, så var det nog. Sitter hemma nu och där fanns det ju! Men tack för "T":et den löser nog problemet på jobbet också!
 
Tack för den :D.

Har hållit på och exprimenterat en del i lightroom sista tiden och hade lyckats trolla bort verktygsfältet. T fungerade utmärkt, och strax efter hittade jag den under "Visa" :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.