PeterWem
Aktiv medlem
Jag tror inte jag kan förklara bättre än vad Illiah Borg redan gjort och som jag redan länkat till när jag länkade till DPRSplit. Möjligtvis att jag kan dra det på svenska.En okommenterad reklamfilm, kan du inte bara förklara för oss?
Huvudsaken är att det fungerar och ger, som du själv kan se, om du nu kör Windows eller OS X, ett steg extra DR. I stället för 13,6 steg får man möjlighet till 14,6 steg. Kör du Linux får du installera Virtual Box. I min värld ser det ut som att man får detta extrasteg även vid högre ISO. Jag äger inte själv 5D IV eller EOS R så det blir svårt för mig att kontrollera utan råfiler. Den bifogade råfilen kommer från raw.pixls.us.
Jag fortsätter i rätt tråd om man vill diskutera vidare DR och Canon https://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=170942
En gissning är för att DNG är ett öppet format som DPRSplit kunnat generera. Magic Lantern sparar också i DNG när Dual ISO aktiveras. Ingen för Canon Digital Photo Professional alltså.och varför är ena filen i DNG?
Senast ändrad: