Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skit, skärmen sprack på KMD5D

Produkter
(logga in för att koppla)

sunderlux

Aktiv medlem
Jag har vart iväg lite hit och dit under påsken och har precis packat upp allt hemma igen.

Jag vet inte hur eller när det hände men skärmen på min 5D har spruckit och allt har runnit ner i ena hörnet. Men glaset över skärmen är helt, tror jag.

Jag ska ringa till Zieger på onsdag tänkte jag, men är det någon som vet vad det kan tänkas kosta? Någon som har bytt skärmen?

Niklas

Jag gjorde samma grej för ett år sen. Kostar 3000 och byta, jag lämnade in på Zieger så dom fick fixa. Man kan ju säkert fixa själv men jag vågade inte försöka själv. Jag lider med dig, är tråkiga pengar...

Ajdå, var det så dyrt. Undrar hur mycket av det som är skärmen och vad som är arbete.

Lite sugen blir man ju på en begagnad 7D istället, finns ju här för 4500. Men redan 3000 är mycket för mig just nu, vi får se.

tror nog jag sa fel faktiskt, klurade lite till och kom fram till att det nog var 2000:- det kostade. Har för 700:- för frakt och arbete. Dock är det ju fortfarande ganska mycket pengar, vet inte om man kan komma över en display löst så att säga. Borde ju inte vara så jättesvårt o byta men jag vet inte.

Ok, 2000 låter mycket bättre om det är så. Då lever fortfarande hoppet om en macroglugg innan sommarn kommer igång.

Jag får se på onsdag när jag slår en pling till Zieger.

Det tog en stund men nu är kameran påväg till Zieger.

Jag fick inte tag på dem på telefon, men han svarade direkt på mail. Han trodde att det skulle kosta ca:1300 allt som allt.

Försäkringsbolaget sa att upp till 3000 var det ok, blev det dyrare skulle jag höra av mig till dem igen. Självrisken ligger på 1200 så det verkar inte bli så mycket jag sparar på försäkringen.

Niklas

Idag kom kostnadsförslaget från Zieger. 1400 landade det på, 630+moms för skärmen. Inte så farligt alltså.
Så nu är det bara att sitta och vänta på paket.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto