Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Skillnad optiskt?
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
En nackdel med AF-S telen är väl att det inte finns mellanringar till dem,, sitter just å läser om det i en tidning här,,,
Men för den som init använder mellanringar så spelar dete ju mindre roll da
Mvh Niclas,
Mvh Niclas,
Jan vdV
Avslutat medlemskap
Niclasfoto skrev:
En nackdel med AF-S telen är väl att det inte finns mellanringar till dem,, sitter just å läser om det i en tidning här,,,
Mvh Niclas,
Använder Kenkos mellanringar till min AF-S och det är som du säger, iaf delvis.
Ibland funkar det, ibland inte. Naturligtvis ohållbart i längden och väääääldigt frustrerande.
nikitin
Aktiv medlem
Jag har testat båda objektiven och jag tycker också att AFS versionen är något skarpare, och har en snabbare AF. Dessutom gillade jag den kort närgränsen. Plus att filterfattningen är 77mm (jämfört med 82mm för den äldre).
Det som jag inte gillade med AFS versionen är den mycket dåliga stativfästet. Det är svårt att få skarpa bilder med en slutartid på mellan 1/8-1/30s. Man måste ge objektivet ett extra stöd... Kirk tillverkar ett ersättningsstativfäste till AFS versionen, dock så kostar den $149.95...
-- Nicke
Det som jag inte gillade med AFS versionen är den mycket dåliga stativfästet. Det är svårt att få skarpa bilder med en slutartid på mellan 1/8-1/30s. Man måste ge objektivet ett extra stöd... Kirk tillverkar ett ersättningsstativfäste till AFS versionen, dock så kostar den $149.95...
-- Nicke
Arleklint
Aktiv medlem
Jag fortsätter i denna tråd http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=31376