Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skillnad i exp.tid mellan RC och fiber?

Produkter
(logga in för att koppla)
Erik Schalin skrev:
Skriver du en bok Mikael så är jag sugen på första exemplaret...

Det var en mörk och stormig natt.
Han kände hur vinden ruskade i mörkummets väggar men fortsatte att låta ljuset från kondensorhuvudet smeka silverhalogenet.

Han märkte knappt att dörren öppnades...


Så långt har jag kommit på boken, jag tar gärna förhandsbetalningar på fotosidans konto.


;-)
 
dobos skrev:
Jo, jag har det i bakhuvudet jag också. Men han dog väl 1984 - fanns det konsumentmikrosar då?

Hur som helst, jag brukar inte vara så petig med drydown, det brukar sitta i känslan att det blir lite mörkare när pappret torkat. Men jag brukar anteckna exponeringdata och rita in pjattningar m.m. på en arbetskopia så jag inte glömmer till nästa kopiering - då vill man inte att arbetskopian ska se ut som ett misslyckat origami.

Fiber ÄR krångligt - varför har jag gett mig in på detta när RC är så behändigt och praktiskt. ;-)

Konsument micros har funnis i olika utförande sedan 70talet =)

C.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.