Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skannerköp, något bra tips?

Produkter
(logga in för att koppla)

Znurre

Medlem
Hejsan
Jag hade tänkt att köpa en scanner för att kunna scanna in bilder och film.
Någon som har ett bra tips?

Tack på förhand
MVH
Linus

Hej Mattias.
Någon tusenlapp kan man allt lägga men jag hade inte tänkt mig över 5000 helst.
Men jag vill ju ha en bra scanner så jag vet inte vad man behöver lägga för det.
Skulle vilja kunna scanna upp till A4 storlek helst.
Men annars foton upp till 15x20 ca.

Tack på förhand
MVH
Linus

CanoScan 8800

Kan vara värt att titta på Canons nya 8800, har sett positiva tester (Computer Swewden tror jag..). Betydligt snabbare än föregångaren 8600, och kompetent på negativ/dia. Pris ca 2000..

"Bra köp" i Digitalfoto för alla Nr 17 2007. Epson Perfection 4490 fick något högre betyg, speciellt för svartvita negativ och lätthanterlig programvara. Men den kostar 1000 kr mer..

Någon som vet om en bra scanner idag som jag endast tänkte använda till att scanna in gamla bilder från min bland annat min barndom, jag har ofta hört kommentarer som "den där behöver du skanna om på nytt" vad det nu innebär, har ingen koll alls på scanners längre, jag vill bara kunna scanna in bilder som är utskrivna i 10x15, så nåt tips? Behöver inte klara av dia. Helst inte nåt som tar så mycket plats, det är redan fullt på databordet =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar