elmfeldt skrev:
På sistone så börjar jag bli skeptisk till att vara så öppen mot medlemmarna mot vad jag personligen tycker om saker och ting och likaså vad vi har på gång och diskussioner om vad ni tycker om det. Anledningen till min skepsis mot att vara öppen är att medlemmar då kanske tror att de alltid kan kräva att få veta allt och få svar på allt och kanske t.o.m bli förnärmade om vi inte gör som de tycker. Jag personligen blir väldigt förnärmar när jag i andra medier läser att medlemmar tycker det är dålig stil att jag inte direkt motiverar min beslut.
Var försiktig här, du håller på att göra ett klassiskt misstag. (dvs, att sluta lyssna på "kunderna"). Jag tycker inte redaktionen är särskilt öppen idag med internetmått mätt, och nu vill du göra den ännu mer stängd?
Nej, ingen blir förnärmad om ni inte alltid gör som vissa enskiljda medlemmar tycker. Tro det eller ej, men de flesta inser att man måste kompromissa. Däremot blir jag i alla fall irriterad när ni låter personliga åsikter gå före medlemmarnas. Eller kräver saker av medlemmarna och hotar med straff om det inte uppfylls.
I tre omröstningar har en majoritet av medlemmarna sagt att de vill ha kvar betygen, och flera tycker att systemet där medlemmarna får välja om deras bilder ska betygsättas är bra. Att då komma och säga att du blir förnärmad av att vi tycker Christers ändringar är bra är snudd på förolämpande.
Om redaktionen regelmässigt börjar tvinga fram saker och stöta sig med en stor andel medlemmar så blir fotosidan ej något trevligt ställe att vara. På de lyckade siter jag sett är ledningen så långt det går neutral och låter medlemmarna styra utvecklingen utan att försöka tvinga den att passa i personliga mallar. En lyckad redaktion består i att guida, inte styra.
Sen är det förstås er site, och ni kan göra vad fan ni vill. Men jag börjar tappa intresset för fotosidan.. mer och mer bråk om hur folk "ska" uppträda, och mindre om vad det egentligen ska handla om.
Jag hoppas att ni lyckas ordna upp den här situationen på ett tillfredställande sätt, och önskar er lycka till. Fast vad jag sett hittills gör mig tyvärr inte hoppfull.