sagan
Avslutat medlemskap
arleklint skrev:
Jag tror betygen kan sporra många att försöka bli bättre och bättre.
Ingen tvekan om det!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
arleklint skrev:
Jag tror betygen kan sporra många att försöka bli bättre och bättre.
henab skrev:
eh? Jaa.. kanske för att de är bättre bilder? Det har inget med betyget utan bilden att göra. Omvänd kausalitet dvs.
Eller är det en orimlig tanke att bra och intressanta bilder får bättre betyg än dåliga?
elmfeldt skrev:
Vad vi pratar om är att om du ser en översikt med 10 bilder där 1 bild har 4,5 i snitt och de andra inget betyg. Tror du då att du kommer att klicka på den bilden?
arleklint skrev:
Man behöver ju inte visa betyg i översiktsbilden
roinek skrev:
Hej
Delar Davids uppfattning av att man påverkas av andras betyg, omedvetet eller ej.
Skott skrev:
Kim!
Skillnanden är ju att betygen leder till betygshets som i sin tur leder till en massa helt onödiga bråk (hämdaktioner o.s.v.) här på fotosidan.
Skott skrev:
Ska betygen vara kvar (vet som sagt var inte vad jag tycker i den frågan) anser jag att ALLA topplistor bör avskaffas. Det skulle nog i alla fall minska allt onödigt tjafs?
/ Fredrik
Skott skrev:
Visst. Hämdaktioner kan även ske med kommentarer men jag tror att det är vanligare när det gäller betygen. Hämdaktioner som jag tror har att göra med betyg har jag exempel på
Kim7i skrev:
Vanligare därför att betygen finns..japp..finns inte de längre som kommer den andra varianten att öka i motsvarande grad..var i ligger vinsten?
Skott skrev:
Tror inte att de kommer att öka i motsvarande grad (om nu betygen försvinner). Betyg är betydligt mer "laddade" än kommentarer.
Elmfeldt - vad tycker du om att ta bort topplistorna då? Är det en mellanväg som skulle vara vettig? Skulle inte mycket att "betygshetsen" försvinna då?
Eller kanske kan betygen vara kortlivade, dvs. att de försvinner automatiskt efter en vecka eller två. På så sätt kan ju knappast någon betygshets förekomma?
Eller kanske bör alla bilder vara anonyma den första månaden?
Många frågor.......
/ Fredrik
elmfeldt skrev:
Med betygshets menar jag att medlemmar hela tiden vill ha betyg på sina bilder, man nöjer sig helt enkelt inte med en kommentar.