Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Skakningsoskärpan på Samsung S4
- Trådstartare Ardala
- Start datum
David F Stop
Aktiv medlem
Har en Samsung Galaxy S4 där jag tycker bilderna lider orimligt mycket av skakningsoskärpa. Bildstabiliseringen tycker jag bara funkar så där. Nån som har tips på hur man kan få ner slutartiderna?
Det är tyvär inte så mycket du kan göra åt slutartiderna. Jag har lyckats få hysad bilder med mindre skakningsoskärpa med hjälp av en stativ och självutlösaren. Det dock hjälper inte om det finns rörliga objekt i bilden och inte heller hjälper det med bruset som bli ganska tydligt i lågtljus.
Jag hoppas de följande rader ger dig lite tröst.
Jag köpt en Galaxy Note II för strax över ett år sedan och var mycket imponerade över de förbättringar som kameran hade fått. Jag var dock mycket besviken med bildresultatet. Jag hade fångade många riktigt fina bilder med min gamla Galaxy S och förstod inte varför det inte gick att få liknande eller bättre resultat men N2:an.
Mysteriet löstes till våren! Anledningen till de sämre bilderna var så enkelt att Note:n köptes och var ny under Sveriges mörkaste årstid. När våren och ljuset kom lyckades jag återigen fånga många riktigt fina och skarpa bilder med mobilen.
Ingen mobil kommer att kunna ge fantastisk resultat i dåligt beroende på bland annat storleken på sensorn.
Det ända du kan gör är ger den så mycket ljus som möjligt.