Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Skador inom foto??
- Trådstartare RG
- Start datum
Anders Östberg
Guest
Lite ont i armar och axlar är inte ovanligt, och kanske knän också om man går och står på obekväma ställen.
Farligare är kanske dom miljöer man fotar i, som motortävlingar, sport av olika slag (jag har fått en puck i huvudet t.ex.), och är man papparazzi får man nog vara beredd på att få stryk ibland.
Farligare är kanske dom miljöer man fotar i, som motortävlingar, sport av olika slag (jag har fått en puck i huvudet t.ex.), och är man papparazzi får man nog vara beredd på att få stryk ibland.
RG
Avslutat medlemskap
Nej vill bara veta hur man ska göra för att inte slita ut sig.Jonis skrev:
Orkar du inte bära utrustningen, har du köpt för mycket eller för stort.
Träna kanske?
RG
Avslutat medlemskap
Oktannler skrev:
Träna var rådet - spinkiga fotografer far illa.
Några specialla tips för "fotografträning"?
Anders Östberg
Guest
Robin Gyllander skrev:
Ok
Några specialla tips för "fotografträning"?
Tre repetitioner av 8-10 lyft med stor kamera från väskan upp till näsan. Gör det 2-3 ggr/vecka så borde det räcka.
RG
Avslutat medlemskap
Smart ide slipper köpa dyra gymkort. Men hantlar är nog billigare än tunga gluggar.Anders Östberg skrev:
Tre repetitioner av 8-10 lyft med stor kamera från väskan upp till näsan. Gör det 2-3 ggr/vecka så borde det räcka.
ThomK
Avslutat medlemskap
Robin Gyllander skrev:
Läste Magnus Fröderbergs blogg och började tänka är det farligt att fota för kroppen?? Hur ska man bete sig med utrustning för att inte slita ut sig?
Nu är du väl ute och cyklar på allvar
Om du har sådana tankar / bekymmer så
ska byta hobby.
Jag rekommederar ishocky, för då vet du var skador och bekymmer kommer ifrån!!!!!
P.S. Du är väl inte utbränd, eller har
gått i väggen??
/ThomK.
RG
Avslutat medlemskap
Dags att banta
http://www.kamerabild.se/ArticlePages/200803/06/20080306104847_ADF298/20080306104847_ADF298.dbp.aspangelcom skrev:
(Med undantag för att ja inte vet vad Frödebergs blogg handlar om)
Anders Östberg
Guest
Jag har sett dom som kör kameran i en barnvagn, en sådan där modern trehjulig sak, speciellt med stor kameraväska plus 500/600mm på tävlingar. Jag har surrat jätteryggsäcken på en bagagepirra ibland, när jag ska gå runt på en motortävling en helg.
RG
Avslutat medlemskap
Tror det skulle se kul ut med en kärra som det ligger en 430ex 50/1,8 och 80-200 i.Anders Östberg skrev:
Jag har sett dom som kör kameran i en barnvagn, en sådan där modern trehjulig sak, speciellt med stor kameraväska plus 500/600mm på tävlingar. Jag har surrat jätteryggsäcken på en bagagepirra ibland, när jag ska gå runt på en motortävling en helg.
Fast tack för tipset, kameraväskan kommer ju nog bli tyngre med åren.
Anders Östberg
Guest
Du får väl slänga i en "dummy-baby" så ser det OK ut.
Makten
Aktiv medlem
För den som inte är yrkesfotograf kan jag bara rekommendera att lämna det mesta av utrustningen hemma. Hur ofta använder man alla de gluggar man släpar med sig? Aldrig, inte jag i alla fall. Har man färre prylar så kan man koncentrera sig på att fota istället för att välja objektiv dessutom.