Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skadad display E-520

Produkter
(logga in för att koppla)

janthor

Medlem
Hej, jag har tappat min E-520 i golvet så det blivit en ful spricka i displayen, som dock funkar förövrigt, är det någon som vet hur man kan åtgärda denna spricka.

Hej, jag har tappat min E-520 i golvet så det blivit en ful spricka i displayen, som dock funkar förövrigt, är det någon som vet hur man kan åtgärda denna spricka.

Mja, det enda sättet att korrigera sådant är att byta ut displayen, det är trots allt en LCD-skärm å inte en cd.skiva som man kan laga med tandkräm.

Må säga att sålänge skadan ej stör hanteringen av kameran så finns det ingen större anledning att byta ut.

Om den däremot gör det så bör du ta dig en titt på din försäkring och se om den ersätter "fumlighet" - om så är fallet så blir det att skicka in kameran till närmaste serviceställe.
Om försäkring ej finns så kan det bli en mycket dyr historia, tyvärr :/

Hej, tack för det svar,
Jag får nog leva med att det är en spricka i displayen, jag har hitta ett ett skydd från JJS av glas som jag skall skaffa och ha över displayen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar