Annons

Ska uppgradera mitt normalzoom till min Canon 600d...

Produkter
(logga in för att koppla)
Startade för ett tag sedan en tråd här på fotosidan som gjorde att jag kom fram till att det bästa steget för mig just nu är att uppgradera mitt normalzoom till min Canon 600d.
Jag har idag kitzoomen: Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS II

Min budget ligger på c:a 5000:-

Det jag tittar efter mest just nu är ett objektiv med f/2,8.

Har inget emot Tamron, Sigma, Tokina eller Canon!

Vill ni se vad för typ av bilder jag tar är här en länk:
www.bjorntorngren.com

Har även objektiven:
Canon 50mm 1,8
Canon 55-250mm
Tamron 90 mm 2,8

Shoot!
 
En begagnad canon 24-105mm ! Köpte en för 5k för några månader sedan och måste säga att både skärpa bokehn och färgåtergivningen är gryme!
 
Finns väl egentligen bara en kandidat EF-S 17-55/2,8 ;-)

Hur resonerar du då? Om TS explicit säger "Har inget emot Tamron, Sigma, Tokina eller Canon!"
kan det åtminstone tarva en motivering tycker jag.

Angående tidigare post om 24-105 så vet jag att det är många som tycker mycket om den, men är det inte främst för fullformat? Det blir nästan lite av ett jaså på APS. Eller visst, den är säkert fortfarande utmärkt, men med klen vidvinkel och onekligen inte f/2,8.
 
Enkelt

Hur resonerar du då? Om TS explicit säger "Har inget emot Tamron, Sigma, Tokina eller Canon!"
kan det åtminstone tarva en motivering tycker jag.

Angående tidigare post om 24-105 så vet jag att det är många som tycker mycket om den, men är det inte främst för fullformat? Det blir nästan lite av ett jaså på APS. Eller visst, den är säkert fortfarande utmärkt, men med klen vidvinkel och onekligen inte f/2,8.

Enkelt, han har inget emot Canon. Jämför man pris/kvalité så vinner Canon. Skillnaden blir större om han kan tänka sej en beg lins, finns flera 17-55 inom hans budgetram på Köp/Sälj sidan. Sen har man ju Blocket å Tradera också.

ThomasR
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.