Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ska till Turkiet

Produkter
(logga in för att koppla)

evalajnen

Ny medlem
Hej! Funderar på om huruvida det är med fotoartiklar i Turkiet. Ska till Marmaris i maj. Har ni tips på trevliga fotomotiv/annat att tänka på mottages det gärna. Har tänkt fota både svartvitt och färg, förslag på filmer?
/Eva-Marie

Alla fotoartiklar räknas som kapitalvaror i Turkiet och det går inte att göra några fynd på detta område, köp hellre lite guldsmycken därifrån och sälj det när du kommer tillbaka till sverige. Förra sommaren så köpte jag ett 60 cm långt halsband åt en kompis, 14 karat och vikten var 150 gram, priset slutade på c:a 1000 euro. För samma vara får man nog betala en hel del mer för här i sverige.

Ok! Kanske ska göra det. Var där förra året och köpte då lite halskedjor...får se vad det blir i år! Tack för tipset.

Hade för mig att guldhalten i Sverige normalt låg på 18 karat. Hopaps din kompis blev nöjd.

RolandM skrev:
Hade för mig att guldhalten i Sverige normalt låg på 18 karat. Hopaps din kompis blev nöjd.

Jodå jag vet att guldhalten är 18 karat i sverige, men för just halskedjor som man använder dagligen är det bättre med 14 karat, kedjan blir starkare och nöts inte på samma sätt som en 18 karats kedja gör. Det låga priset på guld i Turkiet beror inte på en sämre guldkvalitet, utan det beror helt på att arbetskraften är mycket billigare. Själv så köpte jag ett halsband för c:a 2700 kronor för tre år sedan när vi var i Alanya, jag kom hem till sverige och fick det värderat till dryga 6000 kronor.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto