Annons

Ska man behöva scrolla ...

Produkter
(logga in för att koppla)

borealis

Aktiv medlem
Är det bara jag som tycker att det är svårt att titta på bilder som är större än fönstret dom visas i?

T.ex. här på FS finns det en hel del bilder på 1024px i stående format, vilket gör att jag måste scrolla upp och ner hela tiden för att kunna se hela bilden. Jag har en ganska vanlig upplösning på skärmen 1280x1024 och eftersom inte hela ytan kan användas för bildvisning hamnar en del av bilden utanför.

Bara för att det går att ladda upp bilder i 1024px på höjden innebär det inte att man måste :)

Är det inte i fotografens intresse att bilden alltid ska visas på bästa möjliga sätt?
 
tjaaa - inget större bekymmer, tycker jag. Använder du Internet Explorer kan man trycka på F11 för att ändra fönstrets storlek (på/av) och på så sätt få bättre plats på skärmen. Eftersom upplösningen på skärmen är begränsad kommer du ju alltid att få scrolla när du tittar på större bilder och "alla" vill väl visa sina alster så stora som möjligt :)

MVH
Frank
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.