Annons

Ska jag åka 17 mil för att hämta nya kameran?

Produkter
(logga in för att koppla)

Isanna

Avslutat medlemskap
Min beställda kamera är eventuellt klar för leverans i morgon! Dagen innan en massa julledighet! Ska jag åka de 17 milen och hämta hem kameraskrället eller ska jag vänta på att den dyker upp i mellandagarna? Så nyfiken ju. Kanske kan ordna taxi för bara kameran, det kanske blir billigare än att åka och hämta. Kan tillägga att jag bor i norrland så 17 mil kanske kan likställas med 5 mil för er som bor i storstäderna. :-D
 
Åkte 22 mil i måndags för att hämta ett k10d - hus.
Man kan inte överlåta vad som helst till postverket.
 
Då är jag alltså inte knäpp!:-D Sambon tycker nog att jag är lite smått galen, men nåt kul måste man ju få ha i jul!
 
Isanna skrev:
Min beställda kamera är eventuellt klar för leverans i morgon! Dagen innan en massa julledighet! Ska jag åka de 17 milen och hämta hem kameraskrället eller ska jag vänta på att den dyker upp i mellandagarna? Så nyfiken ju. Kanske kan ordna taxi för bara kameran, det kanske blir billigare än att åka och hämta. Kan tillägga att jag bor i norrland så 17 mil kanske kan likställas med 5 mil för er som bor i storstäderna. :-D
Jag hade inte åkt, men det beror på att jag inte har körkort. Det hade fått bli taxi.
 
Hade jag haft tid och möjlighet så hade jag åkt! Hellre det än att våndas över hela julen utan kameran som man "kunde" ha haft. När man väl har bestämt sig så vill man ju att väntetiden skall bli så kort som möjligt! :)

Passa på att stanna några gånger på vägen och fota lite! Se resan som en julklapp till dig själv och gör det bästa av det.
 
Åkte 13 mil (till Stockholm) och hämtade min kamera. Inget körkort har jag heller, men det var bara att tjata lite på polaren så skjutsa han mig. =)
 
Isanna skrev:
Då är jag alltså inte knäpp!

Åjovars, nog är du knäpp alltid - kliniskt galen förmodligen! Grejjen är bara att de flesta här är lika illa däran!

Det har nog bara hänt två gånger att jag stigit upp i svinottan för att uträtta något innan jobbet; ena gången körde jag 20 mil för att lämna kameran på service. Andra gången hämtade jag kameran.

/Per
 
Isanna skrev:
Min beställda kamera är eventuellt klar för leverans i morgon! Dagen innan en massa julledighet! Ska jag åka de 17 milen och hämta hem kameraskrället eller ska jag vänta på att den dyker upp i mellandagarna? Så nyfiken ju. Kanske kan ordna taxi för bara kameran, det kanske blir billigare än att åka och hämta. Kan tillägga att jag bor i norrland så 17 mil kanske kan likställas med 5 mil för er som bor i storstäderna. :-D

Kallar inte norrläningar denna sträcka för kort avstånd eller vargtjut?

// Fredrik
 
Är du inte redan på väg så åk!!!!

Själv så åkte jag till Malmö häromsistens bara
för att fota lite vid JVG 150 År.
En nätt resa på c:a 60 mil T.o.r.

//Stefan
 
Klart du skall åka.. fjäska också med fotoaffären så dom lägger ditt batteri på laddning medans du kör så kan du göra den lilla turen på 20 mil till en liten fotoutflykt också

Grattis till nya kameran förresten!
 
Jag hade definitivt åkt. ;) 17 mil är ju ingenting här uppe i norr.

Av nyfikenhet, vad är det för kamera du ska hämta?

/F
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.