NxV
Medlem
Hej hopp.
Framåt våren tänke jag att jag skulle bygga en studio i ett rum som bara står och samlar skräp i källaren.
Det jag tänkte fota är macro, produkter och människor i porträttsformat, kanske något i helkroppsformat
Men Vad behöver jag..? Jag har kollat på blixtar, softboxar, ljus och massor med grejjer så man blir helt vimmelkantig.. :S
Jag vill ha en vit bakgrund som går ner över golvet iaf.
Ska rummet vara helt mörklagt eller ska man släppa in lite dagsljus?
Vilken färg bör man ha på väggar, tak & golv?
Vad heter kabeln från kameran till datorn så man kan se bilderna direkt efter exponeringen i lightroom?
Jag har ett kamerastativ, en D700:a och 2st SB900r.
Ska man satsa på fast belysning eller studioblixtar?
Detta är en fix ide jag fått från en blå himmel så det hela är under sträng budget, tänkte bygga lite belysningsramper och sånt lätt själv..
Många frågor och funderingar blir det....
Mvh.
Framåt våren tänke jag att jag skulle bygga en studio i ett rum som bara står och samlar skräp i källaren.
Det jag tänkte fota är macro, produkter och människor i porträttsformat, kanske något i helkroppsformat
Men Vad behöver jag..? Jag har kollat på blixtar, softboxar, ljus och massor med grejjer så man blir helt vimmelkantig.. :S
Jag vill ha en vit bakgrund som går ner över golvet iaf.
Ska rummet vara helt mörklagt eller ska man släppa in lite dagsljus?
Vilken färg bör man ha på väggar, tak & golv?
Vad heter kabeln från kameran till datorn så man kan se bilderna direkt efter exponeringen i lightroom?
Jag har ett kamerastativ, en D700:a och 2st SB900r.
Ska man satsa på fast belysning eller studioblixtar?
Detta är en fix ide jag fått från en blå himmel så det hela är under sträng budget, tänkte bygga lite belysningsramper och sånt lätt själv..
Många frågor och funderingar blir det....
Mvh.