Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu ska jag bygga Studio..

Produkter
(logga in för att koppla)
hailstorm skrev:
jag började med b-lampor och de är kanon för att lära sig sätta ljus... sedan gick jag upp till blixtar... naturligt.

Börja du med lampor robert...

Jag håller med Michael. När jag började prova lite produktfoto så var ju den första tanken att studioblixtar hade varit roligt och vettigt. Men när förnuftet får råda så inser man snart att om det är för att testa och prova på så är blixtar lite mycket pengar. Nu när jag har provat på tycker jag det är kanonroligt och kommer att köpa mig blixtar. Mina halogenlampor har dock lärt mig väldigt mycket om hur jag skall använda ljus, vad jag kan tänkas behöva, att det är roligt och framför allt att jag vågar satsa de lite mer pengarna på ett bra blixtljus. Kanske till och med så att jag satsar på lite bättre blixtar tack vare att jag tror mig om att detta vill jag fortsätta göra. Mitt nästa steg är att gå en ljussättningskurs för att lära mig mer. 500:- är inga bortkastade pengar, om det visar sig att studiofoto inte är din grej kommer du förlora mer på att sälja beg. studioblixtar och är det det så kommer du vilja skaffa fina grejer.

Så fungerar jag, men det är jag det;)

/c

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar