Stefan Lindqvist
Medlem
All kemi SKALL till återvinningsstationen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stefan Lindqvist skrev:
Stefan Lindqvist skrev:
Men snälla nån, menar du att vi skall sluta sila mygg och svälja kameler i miljödebatten? Jag som just börjat använda tygkassar när jag tar min Porsche Cayenne till Coop för att köpa soppåsar av plast.Graal skrev:
Jo det är nog alla införstådda med. Frågan kvarstår dock hur pass farlig den är i förhållande till annat som vi dagligen spolar ut i avloppen i ofantligt mycket större mängder, utan minsta ifrågasättande? Och om några ämnen i fotokemin kan skada reningsprocessen i de små mängder det ändå är fråga om?
Blanda stoppbadet med framkallaren så e den skiten neutraliserad har jag läst nånstans,,, men sen e de fixbadet o andra eventuella vätskor förstås,,,,,hmmmmm ähh i med lite cola o filtrera skiten i njurarna så kan man me gött samvete pissa ut möget senhasse lundberg skrev:
Känns som om att allt som används till foto är miljöfarligt och därför ska till miljöstationen för korrekt omhändertagande.
En liten fundering dock, stoppbadet, här används ju t.ex. ättika för att neutralisera ph-värdet i Film/pappers framkallaren innan film/papperet doppas i fixbadet (där silvret fälls ut,eller vad det heter).
Med denna logik så ska ju rimligen ättikslagen som gurkan ligger i, lämnas till miljöstationen när gurkan i burken är slut.
Läs inlägget med en nypa salt...
Neutraliserad, ja pH-mässigt kanske. Giftmässigt, sällan!vaktis100 skrev:
Blanda stoppbadet med framkallaren så e den skiten neutraliserad har jag läst nånstans,,, men sen e de fixbadet o andra eventuella vätskor
Ha ha hahasse lundberg skrev:
Känns som om att allt som används till foto är miljöfarligt och därför ska till miljöstationen för korrekt omhändertagande.
En liten fundering dock, stoppbadet, här används ju t.ex. ättika för att neutralisera ph-värdet i Film/pappers framkallaren innan film/papperet doppas i fixbadet (där silvret fälls ut,eller vad det heter).
Med denna logik så ska ju rimligen ättikslagen som gurkan ligger i, lämnas till miljöstationen när gurkan i burken är slut.
Läs inlägget med en nypa salt...