Annons

Ska bildväljare kunna välja samma bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Samma som tidigare bildväljare alltså..

Nuvarande bildväljare har gjort ett fenomenlt bildval med bara kanonbilder rakt igenom tycker jag, men det konstiga som jag trodde inte gick är att han har lyckats välja någon som jag med valde när jag var..

Även om det var kul att stöta på bilden igen hoppas jag det kan ändras så fler tidigare ovalda bilder kan komma fram. Är ju inte så kul om samma skulle väljas vecka efter vecka liksom.

Håller med. Jag tycker faktiskt att jag sett i princip ALLA de nu valda bilderna förut. Idel gamla bilder som redan fått massor av exponering. Samma som med "veckans bild" alltså.

Tekniken är ombyggd och bygger på favoriter, och där får alla ha de bilder de vill.

Makten skrev:
Håller med. Jag tycker faktiskt att jag sett i princip ALLA de nu valda bilderna förut. Idel gamla bilder som redan fått massor av exponering. Samma som med "veckans bild" alltså.

Välj lite favoriter Martin så kanske du kvalar in som Veckans bildväljare.

Oki, då förstår jag. Blir ju mindre "match" för bildväljaren iof, men just det som var förr att kunna se "Utvald av" och att inte få välja samma gjorde det till en roligare "match."

T.o.m jag som var tredje väljare lyckades faktiskt springa på bilder som redan valts, men dels var det intressant på ett givande sätt för mig att leda vidare och dels är det nog bara för fotograferna till de valda bilderna som det är kul att ha samma snurrande gång på gång på index. För mig iaf, och även fler medlemmar om jag får gissa vore det nog roligare med mer nytt att inspireras av oftare och jag gissar att det skulle kunna bli en roligare "match" för många bildväljare med att nekas välja samma som varit.

I detta fallet kan jag faktiskt säga att det var bättre förr.

elmfeldt skrev:
Välj lite favoriter Martin så kanske du kvalar in som Veckans bildväljare.
Nä, jag är inte så förtjust i dessa "favoriter". Jag ser inte bilder på det sättet. Har jag tagit in bilden så har jag oftast inget intresse av att se den en gång till. Men upplevelsen av den korta stund jag kollar på bilden är mycket värt:)
[tillägg: det är av denna anledning jag inte har något intresse av att skriva ut mina egna bilder, vilket många verkar tycka är konstigt, men har jag sett den så har jag sett den.]
Dessutom vill jag inte att andras bilder ska ligga som tumnaglar på min presentationssida.

Tillägg: Skulle jag någon gång vara bildväljare så skulle jag använda slumpgeneratorn för att leta bilder som varken jag eller någon annan sett på evigheter.
Det borde vara lite utmaning att vara bildväljare. Inte bara välja det som man vet att alla gillar.

Senast ändrad:
lottawe skrev:
Samma som tidigare bildväljare alltså..

Nuvarande bildväljare har gjort ett fenomenlt bildval med bara kanonbilder rakt igenom tycker jag, men det konstiga som jag trodde inte gick är att han har lyckats välja någon som jag med valde när jag var..

Även om det var kul att stöta på bilden igen hoppas jag det kan ändras så fler tidigare ovalda bilder kan komma fram. Är ju inte så kul om samma skulle väljas vecka efter vecka liksom.
Inget konstigt här egentligen. En del bilder attraherar mer än andra, så enkelt är det... Jag tycker absolut att vissa bilder ska få återkomma om de (uppenbarligen) är gillade av många.
U

Makten skrev:
Nä, jag är inte så förtjust i dessa "favoriter". Jag ser inte bilder på det sättet. Har jag tagit in bilden så har jag oftast inget intresse av att se den en gång till. Men upplevelsen av den korta stund jag kollar på bilden är mycket värt:)
[tillägg: det är av denna anledning jag inte har något intresse av att skriva ut mina egna bilder, vilket många verkar tycka är konstigt, men har jag sett den så har jag sett den.]
Dessutom vill jag inte att andras bilder ska ligga som tumnaglar på min presentationssida.

Tillägg: Skulle jag någon gång vara bildväljare så skulle jag använda slumpgeneratorn för att leta bilder som varken jag eller någon annan sett på evigheter.
Det borde vara lite utmaning att vara bildväljare. Inte bara välja det som man vet att alla gillar.
I mitt tycke en aning ogint och fräckt förhållningssätt. Men det är såklart bara min uppfattning...
U

Artificiell skrev:
I mitt tycke en aning ogint och fräckt förhållningssätt. Men det är såklart bara min uppfattning...
Förklara dig gärna. "Du är dum, men det är ju bara vad jag tycker", helt utan motivering fyller ingen funktion.

Mina tankegångar när jag väljer favoritbilder är att de är just det, MINA favoriter, thats it! :) När jag anmälde mig till att bli bildväljare trodde jag att jag skulle få veta om jag blivit uttagen i förväg, och sen välja ut ett gäng bilder (har väl ändrats sen jag skickade in ansökan). Nu tas ju bilderna rakt av från mina favoritbilder, inte mig emot, jag står för mina val(med reservation för att min syn på bilden kan ändras md tiden). Men för all del, visst vore det kul med en framtida bildväljarroll där det ställdes krav på bildväljaren, tex att en bild inte kan väljas om och om igen, eller att väljaren motiverar varje bildval, om denne nu inte redan gett kritik.

mvh J

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto