Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

skärmupplösning går ej att ändra... (windows xp)

Produkter
(logga in för att koppla)
hehe.
just nu använder jag bara macen för det är den enda jag kan surfa med.
pc'n är ju inte färdiginstallerad än och saknar allt sånt.
så jag laddar ner det jag behöver från macen, för över på litet memory stick och sen pillar vidare med pc'n.
och det är där det säger stopp.
och macen har lagt in en massa macgrejs överallt på memory sticken och i mappen för drivisen. varför gör den jämt så?

har du inte kvar cd-skivorna du fick med datorn? Dell brukar skicka med en skiva för ominstallation av systemet, en skiva med drivrutiner för all hårdvara i datorn (den du behöver nu) och en eller fler skivor med bundlad programvara.. kan du jaga rätt på dom? Det är nog det enklaste sättet att få igång burken. Sen när du har allt up'n running så kan du hitta fräschare versioner av drivisarna på nätet - men direkt från pcn.

som jag skrev ovan så verkar den skivan saknas bland alla de som följde med datorn när den var ny.

tjohooo!
nu hittade jag rätt drivis på hemmisen och installerade utan problem och nu är allt härligt litet och SKARPT som 17!!!
ah!

perfa - grattis! om jag får komma med ett försynt litet tips nu när du fått igång allt. Gå in på Dells supportsite, tanka ner ALLA drivrutiner som hör till din dator och bränn ut dom på en skiva som du sparar. Så brukar jag göra nån gång per år till mina PC. Macarna behövs ju inte det på tack och lov ;)

nu är det så här att jag fortfarande saknar drivisar.
det är fullt med gula frågetecken i enhetshanteraren.
hur jag lyckades fixa grafikdrivisen har jag ingen aning om (fick en länk till rätt drivis).
när jag kikar på vad för drivisar som finns så faller jag baklänges... det är ju hur många som helst. hur ska jag veta vilka jag behöver?

jag har dessutom installerat en skiva med drivisar på, som följde med datorn, men ändå är det som om det inte finns några drivisar på datorn ändå.

mjo - det är rätt många. om du knappar in din service-tag på dells supportsite så brukar den kunna sålla åt dej. Bra början brukar vara att dra ner drivrutiner för chipset - då brukar många av dom "inbyggda" funktionerna på moderkortet hoppa igång.

hm..
det verkar som om jag bara installerat nåt program för att få skivan med drivisar att fungera.
nu händer det helt andra saker när jag stoppar in skivan för drivisar.
det är j*kligt meckigt att förstå vad 17 som ska göras med skivan.
hittar ett menyval med enhetsdrivrutiner..
ska jag installera allt som är förbockat där kanske?

jag har redan fyllt i min servicetag och det är fortfarande typ hundra olika grejer som dyker upp.

försöker komma underfund med drivisskivan som jag nog missförstått från början.

gud, jag blir vansinnig.

det är forfarande gula frågetecken i enhetshanteraren för ethernet-styrenhet, nätverksstyrenhet och pci-modem.
är dessa något jag måste installera drivisar för och var 17 hittar jag dom isf?

Japp - dom drivisarna behöver du nog installera. kolla om dom inte ligger på skivan. network eller nic bordet det heta på skivan om den är på engelska

Exakt det där som är så tråkigt med PC.

Hela jordens sabotörer arbetar ju frenetiskt med att göra livet runt Windows till ett "h__vete". Vist var det eländigt att byta till OSX, men nu har man minimerat huvudvärkstablettkontot.

Det är ju så förbaskat mycket uppdateringar och omstarter i en PC... så arghh! Håller precis också på att installera allt igen i min bärbara.

Ville inte predika för Mac... bara att jag återupplevde gamla minnen när jag såg tråden.

Nä Christel.... ge kärleken en chans... gå och kela med "Quadden" igen.... se om inte tycke uppstår.
:cool:

ok.
jag hittar 6 st. network på skivan.
om jag förstår rätt ska jag installera dom som det sägs att "enheten har hittats vid en sökning efter maskinvara" om?

snälla. prata inte om mac när jag ber om pc-hjälp.
prata inte om canon när jag behöver hjälp med min nikon.
jag är inte intresserad av en mac. jag har inte råd med mac.
min pc får gärna explodera rakt i ansiktet på mig, jag vill ändå inte ha en mac och köper hellre en ny pc.
ok?

Mmm.. det känns logiskt. Det är i det här läget det är bra att veta vad du har för nätverkskort i datorn. Kolla på supportsiten om du inte kan få fram specat vad du har för hårvara i din dator? I värsta fall kan du prova dej fram, men då är det lite trixande med installering och avinstallering av drivare tills du hittar rätt.

tror jag fått till det mesta nu.
hittar inga gula frågetecken i enhetshanteraren längre.

nu letar jag efter det jag använder istället för windows egna för trådlöst nätverk.
intel pro kanske det hette? eller tänker jag på nåt annat nu?
kan faktiskt inte hitta windows egna..

strålande. var bara noga med att inte köra både windows programvara och intel pro set samtidigt. Dom krockar med varandra och man får mycket skumma fel då. (har jag lärt mej the hard way).

lycka till!

/K =)

ok.
det gick inte förut, då man var tvungen att välja.
men nu hittar jag inte windows egna.
kan den vara igång och var hittar man den då?
förr fanns dom i meddelandefältet i aktivitetsfältet.
men nu hittar jag bara intel proset där.

eller kan det vara ikonen som ser ut som en liten dator med bildskärm och med radiovågor??
hur stänger jag isf av den?

Japp - det är den ikonen. Hur du får bort den vet jag faktiskt inte eftersom jag valde att gå åt andra hållet och skrota Intel Pro set och köra med windows egen klient istället.
Nu börjar mina pc-kunskaper ta slut tyvärr.

ok.
jag fick precis motsatta rekommendationer av dell själva när jag ville ha hjälp med batteritid (och uppdaterade biosen), och körde ändå på windows egna ett tag, men efter jag ändrade till intel pro så insåg jag varför han rekommenderade den.
mycket stabilare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar