Annons

Sista gången jag handlar från Simply Electronics!

Produkter
(logga in för att koppla)

KTM

Aktiv medlem
Köppte ett Tamron 17-50 på Simply Electronics i början av Juli, som jag ganska snabbt konstaterade hade framfokus.
Jag gjorde misstaget och påpekade detta, istället för att bara ha sagt att jag ångrade mitt köp och ville ha pengarna tillbaka.

Det började med att de ville att jag skulle skicka bilder som var tagna med objektivet, jag fick lägga ner tid på att ta extra bilder och skicka till dem. Efter en veckas mailväxlande fick jag ett RMA nummer och kunde skicka tillbaka objektivet. Så långt verkade allt okej, men veckorna gick och efter många frågor via mail så efter ca 1 ½ månad senare fick jag ett mail att pengarna var insatta på Moneybookers.com.

Där var jag tvungen att skapa ett konto eftersom jag aldrig innan använt det,för att ta ut pengarna där ifrån fick jag såklart betala en avgift och vänta i nästan en vecka till.

Jag betalade från början 2904:- skickade tillbaka och betalde frakt 215:- fick tillbaka på mitt konto från moneybookers 2659:-.

Har fått en väldigt oseriös uppfattning av detta företag och känner nästan att jag kan vara glad att jag fick några pengar tillbaka överhövud taget.

Saken är den att jag har beställt två objektiv innan detta,och det första felkokuserade det med men den gången tog jag det med canonservice här i sverige. Kameran och objektivet har varit iväg 3 gångar pga av detta objektiv samalagd tid ca 1 ½ månad.

Hädanefter blir det nog bara svenska butiker med bra service typ Cyberphoto för min del.

En sak jag kan tillägga på dessa två objektiv som felfokuserade så såg förpackningarna allt annat än nya ut,man såg tydligt på bla plastpåsarna att de var använda.
 
Som i alla världar, man får vad man betalar för och då syftar jag inte på objektivet.
Jo man har ju misstänkt att service från ett företag i ett annat land inte skulle vara särskilt bra.

Nu vet jag i alla fall var de står,och det kan vara bra för andra att får reda på ocskå.
Tycker det verkar som de svenska butikerna har sänkt sina priser, de ligger inte så mycket över simply electronics längre.

Vilket gör det lättare att välja en svensk butik när man beställer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.