Tony johansson
Aktiv medlem
Ja, som ni kanske förstår så tänker jag införskaffa ett nytt rese-stativ från någon av de nämnda producenterna, då jag förlorade mitt medhavda dito bokstavligen på någon väg i Taiwan, där jag spenderat årets semester. Har sedan tidigare använt mig av Sirui (det numera förlorade stativet var av nämnda fabrikat) och har egentligen bara gott att sägas om denna producent av kamerastativ (har ytterligare två stativ från Sirui), men jag har förstått att Leofoto gör högkvalitativa (?) stativ (också), men jag har ingen erfarenhet av Leofoto så jag tänkte höra mig för av er som (gärna) provat bägge, om de är likvärdiga, eller om det är någon reell skillnad i användarupplevelsen och utförandet/kvalitén i nämnda produkter.
För er som har erfarenhet får gärna komma med förslag på lämplig kombination av stativ/kulled för resefoto, d v s, det tänkta användningsområdet är att det skall vara ett rese-stativ, och därmed inte allt för tungt, m a ord. Dessutom vill jag inte ha något stativ med mitt-pelare, utan det skall vara ett utan. Som mest skall det klara av att bära ett FF-hus och ett 70-200 utan bekymmer och skakningar, även om det är lite vind, t ex.
För er som har erfarenhet får gärna komma med förslag på lämplig kombination av stativ/kulled för resefoto, d v s, det tänkta användningsområdet är att det skall vara ett rese-stativ, och därmed inte allt för tungt, m a ord. Dessutom vill jag inte ha något stativ med mitt-pelare, utan det skall vara ett utan. Som mest skall det klara av att bära ett FF-hus och ett 70-200 utan bekymmer och skakningar, även om det är lite vind, t ex.