Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma vs Tamron 18-50/2,8
- Trådstartare HusKul
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Köp senaste numret av Foto, där testas nya Tamron med ganska bra resultat, och anses som skarpare än gamla Tamron utan stabilisering. Men de konstaterar att den inte är lika bra optiskt som Sigman, de skriver det t o m uttryckligen. Det överensstämmer med min uppfattning, Tamrons version är inte lika bra som Sigmas nyare version, dvs den med tillägget macro.
Light Head
Aktiv medlem
Jag förstod inte det där med att zooma åt nikon resp Canonhållet...
Men min uppfattning är att Sigma anses av de som testar vara något skarpare än Tamron?
Men min uppfattning är att Sigma anses av de som testar vara något skarpare än Tamron?
AndyK
Aktiv medlem
Jag förstod inte det där med att zooma åt nikon resp Canonhållet...
På Nikon zoomar du in medsols, på Canon zoomar du ut medsols.
Light Head
Aktiv medlem
Helt plötsligt blev det lite mer skärpa!
Men det är väl endast en vanesak? Påverkar inget annat, inget som är bättre eller sämre?
Men det är väl endast en vanesak? Påverkar inget annat, inget som är bättre eller sämre?
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
I ärlighetens namn är det nog få personer som kan se skillnad på resultatet från Sigman eller Tamronet, men Sigman är i vart fall robustare byggd, därom tror jag inte någon vill tvista.
HusKul
Aktiv medlem
Jag har inte lyssnat på dem, men Sigmat har HSM (ultraljudsmotor), det har inte Tamronet. Så utan att ha lyssnat kan jag nog lova att Sigmat är tystare.
hmm
HSM finns inte för Canon-fattning
Finns men då är det sämre objektiv med sämre bländarvärden
Sigma 18-50/2,8-4,5
HusKul
Aktiv medlem
Tur man har Nikon....
men vi med Canon har roligare
därför hänger alla här