ANNONS
Annons

Sigma Vs Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

Eimer

Ny medlem
Hej!
Vad tycker ni? Funkar det lika bra med Sigma optik som med Canon? E ju ganska stora prisskillnader emellan och har man inte för mycket pengar så vill man ju ha det mest prisvärda....
 
Sigma gör prisvärda objektiv med bra kvalite'.
Kan rekomendera Sigma 18-50/f2,8 EX DC.
Mycket kvalitet för pengarna...
Ska beställa en telezoom från sigma, EX70-200/f2,8 APO HSM macro som verkar fint, det är en nyare version som har kortare närgräns.

Kolla resensionerna på http://www.photozone.de/active/news/index.jsp .

Eller på Fotosidans resensioner...
 
Jag har mycket dålig erfarenhet av Sigmas kvalitet. Har själv ägt 70-300 DL och 16-35, min svärfar har haft en 70-300 super och en 28-90. På ALLA dessa 4 objektiv har autofokusen pajat efter några år.
Det kostar iofs "bara" 1000 kr att laga, men det är dyrt för ett 2000 kronors objektiv.
Så jag är lite skeptisk till Sigma..

Trots detta så provade jag 18-50EX, men eftersom butikens 3 exemplar bakfokuserade i varierande grad så blev det inget köp.
 
Till Sigmas kameror fungerar inte Canons optik alls, vilket gör att piratoptik till Sigma inte är tillgänglig. tyvärr låses man därför fast i Sigmasystemet. Bara att hålla tummarna för att Tamron, Tokina, Canon och Nikon börjar sälja sin optik med fattning för Sigma.
 
Jag har ett Sigma 70-200mm f/2.8 APO EX HSM DG och är super nöjd.
Har även beställt ett Sigma 17-70/2,8-4,5 DC Macro. Polaren har haft ett Sigma EX 24-70/2,8 DG Macro det var oxå kalas.

mvh Oscar
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.