Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sigma till canon

Produkter
(logga in för att koppla)

annizz

Aktiv medlem
funkar sigma objektiv till canon 350d? Är sigma bra elle ska man hålla sig till canon objektiven?

Vissa äldre Sigma objektiv fungerar dock inte med nyare Canon hus (både analoga och digitla), så testa om möjligt om du köper begagnat - nytt ska dock inte vara något problem...

annizz skrev:
Är sigma bra elle ska man hålla sig till canon objektiven?

Sigma kan vara ett bra och prisvärt alternativ till orginalobjektiven. Dom har en del väldigt bra objektiv och en del mindre bra, precis som Canon m.a.o.

Har själv två Sigmaobjektiv till min 350D. Är jättenöjd med den ena och missnöjd med den andra.

Sigmas 70-300 APO är väl ganska prisvärt om man vill ha en billig telezoom. Lite dyrare är 70-200/2.8 (men också ganska tung), eller 80-400 OS (med bildstabilisering, och ännu tyngre).

Finns recensioner av dem alla på http://photozone.de/8Reviews/

annizz skrev:
vilket av dom är du missnöjd med? jag vill köpa ett tele objektiv m.m.

Jag har dels ett Sigma 18-50 f/2.8 som jag är väldigt nöjd med. Ljusstarkt och väldigt skarpt även på stora bländaröppningar.

Däremot min zoom en Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Zoom Macro Super II är jag inte lika nöjd med. Tycker den är oskarp framförallt på dom längre brännvidderna och det är inte alltid som bilderna blir så kontrastrika heller. Visst den kostar bara 2200 kr och i den prisklassen kan man egentligen inte begära mer heller. Det är ju mycket omfång och som extra plus har den macrofunktion också, inte som riktigt macro men nåt åt det hållet i alla fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar