Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sigma SD9
- Trådstartare klerk
- Start datum
Jimpawa
Aktiv medlem
.Z.
Aktiv medlem
En mycket tveksam modell att lägga pengarna på, lägg dem på ett av de etablerade DSLR-märkena i stället.klerk skrev:
Hittade en Sigma SD9 systemdigital till salu för 3500 kr inkl Sigma 17-35 mm optik. Är detta en bra kamera? 10 Megapixel, kan det stämma? Nån som vet nåt?
Sigman använder Foveonsensorn på 3MP. De påstår dock själva att denna sensor ska vara jämförbar med 9-10MP från en traditionell sensor.
Modellen led av vissa problem samt var enligt mig ingen ergonomisk höjdare, dessutom så måste man använda Sigmas egna fattning vilket gör beg.optikutbudet obefintligt. Modellen är dessutom rejält gammal idag, med DSLR-mått mätt alltså.
//Larsa
EDIT: Ser att 17-35:an som följer med kostar en del ny (4700 kr på Cyberphoto). Om kameran fungerar så går den ju att använda med denna optik, att bygga på systemet känns dock inte så lyckat idag & denna optik med Sigmafattning är nog rejält svårsåld när huset lagt av...
Senast ändrad:
klerk
Aktiv medlem
Tack för era svar! Då är det nog inget att lägga pengarna på. Blev lite sugen med det priset och ca 10 Mpix... Men det finns ju en fortsättning på fotograferandet också, när man behöver fler objektiv mm. Då hamnar nog denna i riktigt bakvatten. Kanske att On-Offs pris på Olympus E500 med kitoptik för 5695 är ett bättre köp. Dessutom ny med garanti...
strombergjo
Aktiv medlem
E500 är definitivt ett bättre val särskilt med 14-45 :an. (17-45:an är sämre och dessutom ingår inte lika mycket i det paketet har jag för mig).
Scratchen
Aktiv medlem
Välj istället E-500 med 14-45 i kit. I 17.5-45 kitet ingår inte laddare och BLM-1 (batteriet).klerk skrev:
Tack för era svar! Då är det nog inget att lägga pengarna på. Blev lite sugen med det priset och ca 10 Mpix... Men det finns ju en fortsättning på fotograferandet också, när man behöver fler objektiv mm. Då hamnar nog denna i riktigt bakvatten. Kanske att On-Offs pris på Olympus E500 med kitoptik för 5695 är ett bättre köp. Dessutom ny med garanti...
För övrigt kan jag verkligen rekommendera E-500!
Scratchen
Aktiv medlem
Men den finns här http://www.cyberphoto.se/info.php?article=E-5001445