Scootie
Aktiv medlem
Ok jag har sökt och inte blivit klokare.. jag frågar er med lite mer erfarenhet bland fotografering gällande dessa objektiv då jag står i valet och kvalet.
Sigma 70-200 f2.8
Canon L 70-200 f4
Det jag ska köpa är troligtvis begagnat om jag inte beställer nytt från Tyskland, men jag känner viss skepsism mot Sigmat då en del här på forumet har haft lite trubbel med väldigt dålig skärpa på 200mm men det har lägre bländare och det är ju aldrig fel..
I dagsläget så innehar jag ett Canon 10-22mm, Canon 50mm f1.8, Sigma 18-200 och är väl rätt nöjd med Sigmat men känner att ett objektiv i den högre prisklassen presterar lite bättre.
Vad övervägde vid ert val av köp om ni valde mellan dessa objektiv?
Tusen tack på förhand, Tomas.
Sigma 70-200 f2.8
Canon L 70-200 f4
Det jag ska köpa är troligtvis begagnat om jag inte beställer nytt från Tyskland, men jag känner viss skepsism mot Sigmat då en del här på forumet har haft lite trubbel med väldigt dålig skärpa på 200mm men det har lägre bländare och det är ju aldrig fel..
I dagsläget så innehar jag ett Canon 10-22mm, Canon 50mm f1.8, Sigma 18-200 och är väl rätt nöjd med Sigmat men känner att ett objektiv i den högre prisklassen presterar lite bättre.
Vad övervägde vid ert val av köp om ni valde mellan dessa objektiv?
Tusen tack på förhand, Tomas.