Annons

Sigma EX 20/1,8 DG

Produkter
(logga in för att koppla)

GertLind

Aktiv medlem
Tjena Fotografer.

Är ovanstående något att satsa på. Har en ISTds* att fästa den på.

Rekommedera gärna något annat i liknande prisklass. Denna kostar 4300:- hos CyberPhoto.
 
Vill minnas att jag såg nåt test av just den optiken i nån av fototidnignarna, kommer inte ihåg säkert, men jag tror det var Kamera & Bild. Tror den är rätt schysst till priset. Spana in tidningen, de testade flera liknande objektiv mot varandra (läs "orginal") vilket verkade intressant. Bläddrade bara hastigt igenom den, då det var ett lånat ex av tidningen...

/Kjelle



GertLind skrev:
Tjena Fotografer.

Är ovanstående något att satsa på. Har en ISTds* att fästa den på.

Rekommedera gärna något annat i liknande prisklass. Denna kostar 4300:- hos CyberPhoto.
 
Jag har ett i canonfattning och det är skarpt och snabbt. AF-motorn är inte av ultraljudstyp men det fungerar fint ändå men låter lite. Omkopplingen från af till mf är tvåstegs men det vänjer man sig vid. Att fokusera manuellt är trevligt med stor fokusring med mjuk gång.
JAg gillar gluggen så tycker du att det är rätt brännvidd så rekommenderar jag dig att köpa en.

A
 
Pentax har nyligen lanserat en liten kompakt 21:a, "limited". Den ska tydligen komma framåt våren, försommaren. Tyvärr är den relativa ljusstyrkan inte högre än f/3,2 :-(

Om den håller samma kvalitetsnivå som de andra limitedgluggarna så bör den dock ha utsökta prestanda. Vad priset kommer att bli vet jag inte, men med tanke på ljusstyrkan borde den vara rimligt prissatt.
 
Jag har också den gluggen med Canon-fattning och är mycket nöjd med den.
Sen så skadar det ju inte att den fått väldigt bra resultat i tester mot t.ex. Canon 5D med Fullsensor, kan ju vara värt en del om man kan tänka sig en sådan kamera någon gång i framtiden.

Det som är negativt med den är väl att det är 82 mm filtergänga, priserna på dessa filter är ju inte så roliga att titta på. Själv har jag bara ett Hoya UV-filter mitt mitt, men jag skulle gärna ha ett gråfilter också.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.