ANNONS
Annons

Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro HSM

Produkter
(logga in för att koppla)

Lurch

Avslutat medlemskap
Någon som har ett Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro HSM? Hittar inga recensioner på nätet. Den gamla varianten utan HSM verkar ha haft lite kvalitetsproblem men samtidigt är det tydligen ett bra objektiv?

Hjälp mig hitta recencioner!

.

Och är det någon som vet om/när HSM versionen kommer till andra kameror än Nikon (är själv intresserad om den kommer till Canon)?

/Johan

Egentligen är jag ute efter ett bra ljusstarkt objektiv att ersätta kitobjektivet med, så om ni har andra tips så är de välkomna!

.

Jag valde emellan Sigma EX 18-50/2,8 och Sigma 17-70/2,8-4,5 när ju bytte upp min kit-optik.

Om du känner att din vanliga kit-optik(om du har 18-55) har bra omfång(för ditt fotande) så skulle jag ta EX 18-50/2,8.

Men jag valde 17-70 istället, för att jag värderade större omfång mer än ljusstyrkan. Är inte missnöjd med mitt köp, med 2,8 på hela spannet hade inte varit illa pinkat.

/timo

Tror ni att det är ett bra val för tex inomhusfotografering, typ mingel och bröllop, eller utomhus när det börjar skymma lite?

Jag tror att det är bra till det, fast oftast tror jag att man behöver externblixt till mingel, om det gäller inomhus. Det är nog ett bra allaround-objektiv, som kit fast bättre bildkvalité och mer ljusstyrka.

Jag kan inte hitta några nackdelar med det direkt, iaf såhär på pappret. Jag har aldrig provat eller sett ett sånt, men har fått bra kritk av många.

/timo

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar