Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro HSM
- Trådstartare Lurch
- Start datum
sfn
Aktiv medlem
Jag valde emellan Sigma EX 18-50/2,8 och Sigma 17-70/2,8-4,5 när ju bytte upp min kit-optik.
Om du känner att din vanliga kit-optik(om du har 18-55) har bra omfång(för ditt fotande) så skulle jag ta EX 18-50/2,8.
Men jag valde 17-70 istället, för att jag värderade större omfång mer än ljusstyrkan. Är inte missnöjd med mitt köp, med 2,8 på hela spannet hade inte varit illa pinkat.
/timo
Om du känner att din vanliga kit-optik(om du har 18-55) har bra omfång(för ditt fotande) så skulle jag ta EX 18-50/2,8.
Men jag valde 17-70 istället, för att jag värderade större omfång mer än ljusstyrkan. Är inte missnöjd med mitt köp, med 2,8 på hela spannet hade inte varit illa pinkat.
/timo
sfn
Aktiv medlem
Jag tror att det är bra till det, fast oftast tror jag att man behöver externblixt till mingel, om det gäller inomhus. Det är nog ett bra allaround-objektiv, som kit fast bättre bildkvalité och mer ljusstyrka.
Jag kan inte hitta några nackdelar med det direkt, iaf såhär på pappret. Jag har aldrig provat eller sett ett sånt, men har fått bra kritk av många.
/timo
Jag kan inte hitta några nackdelar med det direkt, iaf såhär på pappret. Jag har aldrig provat eller sett ett sånt, men har fått bra kritk av många.
/timo