Annons

Sigma 70-300 F4-5,6 DL Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

Camilla1967

Medlem
Hej jag är en glad amatörfotograf som 1995 köpte en analog kamera, Canon EOS500 med Sigma 28-105mm 1,4-5,6 UC Zoom objektiv.
Till den köpte jag även ett zoomobjektiv, Sigma 70-300 F4-5,6 DL Macro.
Nu har jag lust att byta ut min Canonkamera mot ett digitalt kamerahus.
Min fråga är då följande:
Finns det något digitalt kamerahus som jag kan använda mina gamla objektiv till.
Vore jättetacksam för några tips från proffsen/amatörerna.
Tack på förhand.
MVH
Camilla1967
 
Jag fick ett gammalt Sigma 70-300 4-5,6 DL Macro nu i sommras, satt tidigare på en canon 1000Fn men skulle nu provas på en 20D. icke ville det sig bra. Det tar enbart kort med fullbländare! inget annat.

Det går alltså ta kort men det går inte att blända ned, då fick jag bara err99.

Så för att använda den är det Av-läge som gäller och alltid se till ha fullbländare.
 
Har prövat objektivet på Nikons d80 och det funkade fint! MEN! Nikon o Canon använder väl olika objektivfattningar? Så det blir ju ett Canonhus för din del...
 
Teoretiskt ska objektivet fungera på alla Canons EOS-kameror. De praktiska försök jag gjort med just ett sådant objektiv, som är tillverkat under detta århundrade visar att det fungerar med de digitala kamerorna.

Jag föreslår att du tar med dig objektivet till en lämplig kamerabutik och provar det tillsammans med den kameratyp du är spekulant på.
 
Tack för visat intresse

Vill tacka för visat intresse. Intressant. Jag har hittat en bekant som ska testa objektivet på ett digitalt Canonhus. Ska studera länken jag fick tips om lite bättre. Om någon har mer erfarenheter av detta fortsätt gärna skriva.
MVH Camilla
 
Testat mitt objektiv

Nu har vi testat objektivet på en Canon Eos400 och det blev felmeddelande err99.
Får kanske börja fundera på en ny utrustning eller begagnad.
MVH
Camilla
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.