Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-300/4-5,6 DG Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

philip svensson

Aktiv medlem
jag hade tänkt att köpa ett zoomobjektiv... har kollat in det här, billigt och verkar bra. har dessutom en macrofunktion som säkert kan vara rolig att ha... men om det är någon som har några erfarenheter av detta objektiv eller som har ett bättre förslag... har tyvär inte så mycket pengar så i den här prisklassen ska det helst vara...
men är det ett bra köp?

Personligen hade jag satsat på APO varianten istället. Det får du för 2300:- hos bl.a. Cyberphoto. Har själv nyligen gjort det tillägget till min kamerautrusning, dock har jag inte ännu hinnit testa så mycket. :(

Inför köpet läste jag dock en hel del om teleobjektiv och kom fram till att Sigam 70-300 DG APO är det mest prisvärda alternativet i den prisklassen. Dessutom lästa jag att skillnaden mellan DG och APO var märkbar och därmed ansåg jag att APO-varianten var värd den dryga tusenlappen mer.

Lycka till med köpet!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar