Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma 70-200/2.8
- Trådstartare Vandraren
- Start datum
befl
Aktiv medlem
Hej.
Jag har några testbilder som jag tagit och i mina ögon är det helt OK. Jag kan skicka bilderna men eftersom det är stora bildfiler så måste jag ha ett alternativt sätt att skicka. Endera komprimerar jag och mailar eller skickar cd per post. Det bästa är väl sannolikt cd. maila mig på [email protected] om du är intresserad.
mvh Benny
Jag har några testbilder som jag tagit och i mina ögon är det helt OK. Jag kan skicka bilderna men eftersom det är stora bildfiler så måste jag ha ett alternativt sätt att skicka. Endera komprimerar jag och mailar eller skickar cd per post. Det bästa är väl sannolikt cd. maila mig på [email protected] om du är intresserad.
mvh Benny
Ormetkruper
Aktiv medlem
Lyfter denna lite:
Har på G ett sån glugg till min Pentax som kommer om 2 v.
Ni som har telekonverter till era, kör ni med sigmas egna eller andra märken? Vet inte vilken jag ska köpa. Lite orolig att sigmas egna bara passar till sigma och inte till andra märken. Står ju på sigmas sida att de endast passar till vissa av deras gluggar. Även att andra märken kanske inte passar ihop med gluggen.
Sen vet jag inte om jag ska ta 1.4 eller 2x. När jag kommer att använda TC så blir det nog mest fåglar och då borde väl 2x vara lämpligast? Ett 140-400 med 5.6 är ju inte fy skam det heller?
Har på G ett sån glugg till min Pentax som kommer om 2 v.
Ni som har telekonverter till era, kör ni med sigmas egna eller andra märken? Vet inte vilken jag ska köpa. Lite orolig att sigmas egna bara passar till sigma och inte till andra märken. Står ju på sigmas sida att de endast passar till vissa av deras gluggar. Även att andra märken kanske inte passar ihop med gluggen.
Sen vet jag inte om jag ska ta 1.4 eller 2x. När jag kommer att använda TC så blir det nog mest fåglar och då borde väl 2x vara lämpligast? Ett 140-400 med 5.6 är ju inte fy skam det heller?
Vandraren
Aktiv medlem
Min erfarenhet nu i efterhand sägar att Sigma EX 70-200/2.8 och 2xTC INTE är någon bra fågelkombo.
Dels tappar du mycket skärpa med 2xTC, sedan måste du blände ner minst ett steg för att sigmat ska bli skarpt. Detta innebär att du i praktiken får ett 140-400/8...
Dessutom passar inte TC'n något annat som jag provat den på, så den är specifik för Sigman.
Skulle nog rekommendera 100-300/4 + 1.4xTC i så fall. Själv slår jag på stort och köper Nikon AF-S 300/4 med 1.4x TC.
/Hasse
Dels tappar du mycket skärpa med 2xTC, sedan måste du blände ner minst ett steg för att sigmat ska bli skarpt. Detta innebär att du i praktiken får ett 140-400/8...
Dessutom passar inte TC'n något annat som jag provat den på, så den är specifik för Sigman.
Skulle nog rekommendera 100-300/4 + 1.4xTC i så fall. Själv slår jag på stort och köper Nikon AF-S 300/4 med 1.4x TC.
/Hasse
Flash Gordon
Aktiv medlem
Jag kör Sigma TC 1,4 också på Canon 300/4 IS och det fungerar perfekt.Mycket skarp.
Med 1,4 förlorar man inte mycket skärpa. 2.0 lär bli mycket sämre.
Med 1,4 förlorar man inte mycket skärpa. 2.0 lär bli mycket sämre.
Vandraren
Aktiv medlem
Kijana skrev:
När du ändå är i testartagen - prova också vilket stativ som måste till för att det ska bli skarpt med denna yttersta brännvidd. Kanske finns det någon överbliven lavett hos artilleriet att köpa loss för syftet?
Hehe. jo det lär väl bli till att kolla på ÖoB...