ANNONS
Annons

Sigma 70-200 2,8

Produkter
(logga in för att koppla)
Gratulerar till ett bra köp!

Jag skulle likasom din fotohandlare bli otroligt förvånad om du inte blir nöjd med vad Nikkor 80-200/2,8 kan prestera.

boris.bonasin skrev:
Gratulerar till ett bra köp!

Jag skulle likasom din fotohandlare bli otroligt förvånad om du inte blir nöjd med vad Nikkor 80-200/2,8 kan prestera.

Kul att just du svarade! Har ju läst ett och annat inlägg av dig...och du verkar ju ha koll på Nikons prylar.

Förutsätter att du äger ett Nikon 80-200 2,8 eller har testat det...och har full koll på grejorna. Dessutom så är det ju lite ballt att stoltsera med orginalglugg...inte sant?

Sigma i all ära...men jag är definitivt påverkad av Nikons kvalitetspropaganda. Nu blire sköna stilstudier av div levande väsen in action!!

Jodå, jag äger objektivet. Kolla in min profil.

Om du vill så kan jag maila en bild till dig tagen med objektivet så kan du bedömma själv.

Skicka mig din mail så skickar jag bilden.

Senast ändrad:
boris.bonasin skrev:
Jodå, jag äger objektivet. Kolla in min profil.

Om du vill så kan jag maila en bild till dig tagen med objektivet så kan du bedömma själv.

Skicka mig din mail så skickar jag bilden.

Förnuftet har segrat...det blev Nikon som tog hem segern. 9995:- hos Scandinavian photo. Men det skulle vara kul att kolla på en bild som du tagit med gluggen ifråga. Maila gärna...

Det verkar nästan uteslutande vara AF inte AF-S gluggen som säljs av 80-200. AF-S kanske är så dyr att man lika gjärna kan slanta upp till AF-S VR 70-200?

Jovisst, det brukar kosta en slant och bara sitta på vissa "utvalda" gluggar. Vad gäller AF 80-200/2.8D skall skillnaden i AF hastighet vara nästan försumbar men vad man får är möjligheten att vrida fokusringen, utan omkoppling, när man vill. Det kan inte vara ofta som det behövs men är säkert läckert.

På Sigma 70-200 får man HSM vilket är Sigmas motsvarighet. Det är inte lätt att välja, jag har inte gjort det än...

Skall få hem min nyinköpta Tamron SP 90/2.8 Di till helgen. Det skall verkligen bli spännande.

Omkopplingen till manuell fokus är snabb och smidig på AF 80-200/2.8D så fördelen med att kunna fokusera manuellt utan omkoppling känns för min del överflödig.

Beträffande Sigma kontra Nikon så råder jag dig till att åtminstone prova Nikon-optiken innan du bestämmer dig. Jag lovar att du kommer att bli förvånad över dess prestanda.

AnWi skrev:
Jovisst, det brukar kosta en slant och bara sitta på vissa "utvalda" gluggar. Vad gäller AF 80-200/2.8D skall skillnaden i AF hastighet vara nästan försumbar men vad man får är möjligheten att vrida fokusringen, utan omkoppling, när man vill. Det kan inte vara ofta som det behövs men är säkert läckert.

På Sigma 70-200 får man HSM vilket är Sigmas motsvarighet. Det är inte lätt att välja, jag har inte gjort det än...

Skall få hem min nyinköpta Tamron SP 90/2.8 Di till helgen. Det skall verkligen bli spännande.

Jag har gjort en grundlig research vad beträffar Nikon 80-200 2,8 och Sigma 70-200 2,8. Har ingen erfarenhet själv av någon av gluggarna....men...allt sammantaget talar sitt tydliga språk...Om du vill bli nöjd...Välj Nikon...9995:- hos Scandinavian photo...Normalt 11600:- hos näthandlare...Sigman kostar ca:8000:-
Och det är ett substitut...kanske inte dåligt men ändå inte fullt ut! Du måste tänka på att kunna sälja gluggen utan alltför stora förluster...då har du igen att det står Nikon på skrotet!!

Hupp!

Jorå, det lutar starkt åt Nikon när det blir dags. Förhoppningsvis framåt våren/sommaren (=fotbollssäsongen).

Nu fröjdas jag åt vidare vyer. Har aldrig varit så förundrad över vidvinkelfoto som nu. Det är ett annat sätt att tänka. Allt ser så annorlunda ut i kameran tills man sakta vänjer dej.

Det börjar kännas lite tjatit det här...men...
Jag har ännu inte fattat riktigt vad dom olika beteckningarna på Nikons 80-200 står för.

Jag har nu beställt ett 80-200 2,8 D N..?
Men sen såg jag på Nikon`s sida att det finns en glugg som heter D ED....

Det är ju ED glas i den glugg jag beställt....men vad står D resp N för?

och vad är i så fall skillnaden?

Jag följer nu med spänning mitt pakets resande genom Sverige på Internet...Räknar med a´tt ha gluggen på Måndag....som ett barn på julaftonsmorgonen...

Fattar inte varför jag överhuvudtaget funderade på annat än Nikon...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar