Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sigma 30/1.4
- Trådstartare bumpe:88
- Start datum
Makten
Aktiv medlem
Vad är det för konstig glugg du hittat då? 30/1,4 har alltid haft HSM, vad jag vet.Detta är versionen utan HSM.
avslutatmedlemskap1101
Avslutat medlemskap
Jag har Canon och jag har jämfört objektivet med Canons motsvarighet 35/1.4L USM och Sigman var både skarpare och mer kontrastrik, låter knasigt. Men så var fallet!
Den är inte toppkvalité men i alla fall 8/10 enligt mig!
Den är inte toppkvalité men i alla fall 8/10 enligt mig!
avslutad120828
Avslutat medlemskap
Tycker detta objektivet är GRYMT på alla sätt och vis. Den kvalitet du får i förhållande till priset (förutsatt att du får ett ex. som inte felfokuserar. Har tydligen funnits problem med detta tidigare) så är det bara att slå till.
Roligt att leka med det korta skärpedjupet.
Nackdelen med objektivet är att det jagar lite med fokusen om det är svåra ljusförhållanden, samt att närgränsen inte är den bästa. Men men, för krävande ljusförhållanden finns proffsgluggar och för närgräns finns macroobjektiv...
Roligt att kunna fota i mörka rum och att leka med skärpedjupet!
Jag tycker du ska köpa Sigmat, helt klart.
Roligt att leka med det korta skärpedjupet.
Nackdelen med objektivet är att det jagar lite med fokusen om det är svåra ljusförhållanden, samt att närgränsen inte är den bästa. Men men, för krävande ljusförhållanden finns proffsgluggar och för närgräns finns macroobjektiv...
Roligt att kunna fota i mörka rum och att leka med skärpedjupet!
Jag tycker du ska köpa Sigmat, helt klart.
MattiasN
Aktiv medlem
Jagar lite? Fokuseringen var fullständigt hopplös. Hittade rätt en gång av 3 ungefär och då testade jag den ändå på både D70 och D200. Gluggen åkte tillbaka och jag fick ett nytt ex, som var en gnutta bättre, men som istället morrade som ett tröskverk när det fokuserade. Den åkte tillbaka den med och sen gav jag upp och tog pengarna tillbaka.
Dock ska sägas att när väl fokusen satt så blev det riktigt bra bilder. Så min kommentar får bli: Bra glas men usel mekanik.
Dock ska sägas att när väl fokusen satt så blev det riktigt bra bilder. Så min kommentar får bli: Bra glas men usel mekanik.
Makten
Aktiv medlem
Kan du inte för skojs skull prova den på D3:an? Jag såg att någon använt 30/1,4 på EOS 1D (1,27x beskärningsfaktor) och att bilden faktiskt räckte ända ut i hörnen. 5:4-läge kanske?Har goda erfarenheter. Fick tag i ett ex som inte felfokuserar. Har haft mycket glädje av gluggen men nu ligger den mest på hyllan sedan det blev D3 i väskan. Kan tänka mig att sälja eller byta mot någon kul Nikonpryl eller glugg.