Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 28-70/Tamron 28-75 till 400D? + Ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

Veli

Ny medlem
Hej!

Funderar på att köpa nytt objektiv (Har kitoptiken 18-55 f/3.5-5.6 II nu), och tankarna ligger mellan ett Sigma 28-70/2.8 eller ett Tamron 28-75/2.8.

Läser på lite själv men tänkte kolla om någon har lite erfarenhet av Sigma:t? Eller om någon har erfarenhet av båda objektiven skulle vara trevligt :) Hur det känns, några optiska problem, vinjettering etc? Om det mest är känslan som skiljer lutar de åt Sigma som jag personligen föredrar över Tamrons lite plastiga, men sen är det ju något mer tele i Tamron ör ett par hundralappar till. Pest eller kolera?

Sedan tänkte jag passa på att kolla om någon som har en DaKine Mission Photo kan tala om om det finns fack för etc minneskort på "ryggen" den del som öppnas, som jag vet finns i storebrorsan Sequence.

Tack på förhand!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar