Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 24-70 F/2.8 VS Tamron 28-75 F/2.8??

Produkter
(logga in för att koppla)

Simon_Wa

Aktiv medlem
Vilket av dessa objektiv är bäst? Alltså vilket skarpast, bäst/snabbast AF, bäst bygdkvalitet?? Med andra ord kan man säga vilket är mest prisvärt när det bara skiljer några hundra kronor mellan dom?

Kom gärna med egna synpunkter om vad som är bra med dom här gluggarna och vad som är dåligt. Finns det nån liknande glugg också som inte har nämnts?

Jag vill få reda på allt om dom här objektiven så jag vet vilket jag ska satsa på när det blir dags att uppgradera sig.

Mvh Simon!

Tja.. Det jag vet är att Tamron får lysande kritik. Inte den tystaste AF motorn på marknaden, men sanslöst skarpt för pengarna. Sigmas 24-70 kan rimligen inte vara långt efter. Kanske inte gav så jätte mycket...

Tamronen är väl snäppet vassare och framför allt mycket prisvärd. Sigman är säkert bra men den har inte vunnit samma rykte som Tamronen. Fördelen är de extra millimetrarna på vidvinkelsidan men annars så finnas det nog inte mycket som talar för Sigman.

Har ingen erfarenhet av Sigman, men har använt Tamron på allt från min gamla D70 & Fujifilm S1Pro och på min D300. Det är ett riktigt bra objektiv för inte mycket pengar alls. Har haft det ett antal år.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar