Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 24-70/2,8 HSM

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag frågade Cyberphoto deb frågan, och det finns inga nuvarande uppgifter om det objektivet. Kanske Sigma kan svara bättre på det.

// Adam

Ja den här är jag riktigt sugen på... Vill inte ha den gamla 24-70 2,8 pga autofokusen, men denna med HSM verkar ju mums! Någon som har någon aning om när den släpps i sverige? Antar att priset kommer ligga nånstans mellan 4 och 5 tusen...

På Scandinavianphoto.se kan man se objektivet prissatt till ~9300kr. Jag satt i hopp om att kunna få detta objektiv för omkring fem tusen - ack vilken krossad förhoppning.

Oj, 9295! Hade också gissat på en 5 tusen, men kanske är en fingervisning att det har lyckas riktigt bra...

/Johan

Var också intresserad av den här gluggen, men de sköt sig lite o foten med prislappen där. Nu kan man ju lika gärna köpa en beg L-glugg (ok att jämförelsen ny/beg haltar men inte i min plånbok).
Hade varit en sak om de implementerat OS i den.

Aja skall vänta om se ifall prisbilden justeras något, men o andra sidan så även om den justeras ner till 7k känns det lite väl. Då måste den topprestera.

Den prislappen tror inte jag stämmer det minsta. Föregångaren utan HSM kostar ju runt 4 tusen så en prisökning på mer än 100% verkar orimligt.

Lurar lite på ett sånt här om prislappen blir runt 4-5 tusen.

Jag funderade också på ett sådant här, men kostar det 9k kan man ju lika bra köpa Nikons 24-70 för 15 (ifall nu inte Sigma presterar likvärdigt, bättre tvivlar jag på att det blir).

Nu är cyberphotos pris ute. Knappt 9000:-

Nu svalnade mitt intresse. Köper jag ett 24-70mm blir det ett bättre beg från Canon istället.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar