Annons

Sigma 18-50

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som har information om
Sigma 18-50/3,5-5,6 DC

- När släpps det på marknaden?
- Kvalité?
- Jämförelese Canon EF-S 18-55?
 
"kommer senare i vinter"..står det på Cyber, när 17 det nu är..kvaliten kan knappast bedömas då den inte finns på marknaden än.

Själv tycker jag Sigmas 12-24mm är bra mycket mer intressant.
 
tjenare!!
självklart är det mer intressan men priset på 18-50 kommer nog att vara mer lokande för dom som inte har dom stora pengarna att satsa på optik och så har den inte den där plastiga fatningen som canons 18-55:an har till sin 300D hehe... men tror inte dom kommer att skilja sig så mycket på kvalite eller...
 
Angelito skrev:
tjenare!!
självklart är det mer intressan men priset på 18-50 kommer nog att vara mer lokande för dom som inte har dom stora pengarna att satsa på optik
(tjena, tjena)
visst..vill man inte lägga pengar på bra optik till ett bra kamerahus så.
Angelito skrev:

och så har den inte den där plastiga fatningen som canons 18-55:an har till sin 300D hehe...men tror inte dom kommer att skilja sig så mycket på kvalite eller...

Kvalitetskillnader är ju rena spekulationer än så länge, metallfattningen är ju ett +, japp...men det finns ju inte ens några prisuppgifter än.
 
Senast ändrad:
Det är sant kvaliten går ju inte att snacka om klart mycket pris värt sigmat 12-24 men man kan ju ha nåt annat tills man har pengar till ett finnt optik. Visst skulle alla ta en 12-24 om dom hade pengar så men inte alla som kan hosta upp det på en månad hehe....
 
Jag köpte en Tokina 17mm AT-X PRO medans jag väntade på en intressant vidvinkelzoom, gav 3000:- begagnat och det är mycket bra bildkvalitet på den...skulle jag hellre köpa än ett halvtaskigt 18-50 (om den nu är det) men mycket tyder på att den blir av enkelt snitt då den saknar HSM och inte är ett EX-objektiv.
 
128 EUR på Technik Direkt

På Technik Direkt kostar det 128 EUR, vilket gör det åtminstone överkomligt! Men viktigare är ju om det är åtråvärt?

Har även skickat en fråga om leveranstidpunkt till den svenska distributören, väntar på svar.

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?SESSIONID=4/D2AMRPUX7RC59SDWO&DS=2&TS=DMURC50Q&pageid={0884D0BF-E5CA-4653-95F1-849F42D0BC6C}&type=focus&doctype=article&focus=591589&focuslayout=full2&focuslayout=full2&history=add


Sigma EX 4,5-5,6/12-24 DG C/AF tar de 888 EUR för. Absolut mer åtråvärt... det är vi nog alla överens om!
http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?SESSIONID=4/D2AMRPUX7RC59SDWO&DS=2&TS=DMV26JVQ&pageid={0884D0BF-E5CA-4653-95F1-849F42D0BC6C}&type=focus&doctype=article&focus=577211&focuslayout=full2&focuslayout=full2&history=add
 
Tillgänglighet och pris i Sverige

Enligt den svenska distributören:
"...produktionen är i full gång i Japan nu, vi hoppas på de första leveranserna i slutet på denna månad, samt den nya telezoomen 55-200. Pris på 18-50 cirka 1.500:- "

Vill gärna veta hur objektivet står sig gentemot Canon EF-S 18-55. Den som någon gång gör en test får gärna upplysa mig!
 
Kanske kommer över ett 18-50/3.4-5.6 DC billigt. Har en D70 med 18-70 kitlinsen, men makrofunktionen (samt kortare närgräns) på Sigmaobjektivet lockar lite. Är den bra, eller är det att kasta pengarna i sjön?
 
ca6 skrev:
Kanske kommer över ett 18-50/3.4-5.6 DC billigt. Har en D70 med 18-70 kitlinsen, men makrofunktionen (samt kortare närgräns) på Sigmaobjektivet lockar lite. Är den bra, eller är det att kasta pengarna i sjön?

Tror du kollar på fel objektiv? Är det inte 18-50/2.8 du ska kika på?

// Jocke
 
Nope. Min bror är på jakt efter en billig telezoom och hittade en kille som säljer Sigmas APOII 70-300 + 18-50 DC för en billig penning. Då min bror har en F80 så kan han inte använda DC objektivet = jag kan köpa det billigt av honom.


....givetvis hade 2.8:an varit mkt nice dock:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.