Annons

Sigma 18-50 2,8 på en 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Conna

Aktiv medlem
Det är en kombination som jag köpte för cirka 2 veckor sen.

Jag vill absolut rek det för folk som går i tankarna att köpa det "kitet".

Kan väl inte kalla mig ett proffs kanske men den som vill kanske vill se någon bild som jag tagit. Det finns ju tyvärr inte så många bilder vad jag själv sett som är tagna med det "relativt" nya Sigmat.

Tog en raw-bild idag med min Eos 350D, ISO 800, inomhus utan blixt. Har fixat vitbalansen i det medföljande Digital Photo Professional.

Säg bara till så mailar jag över en bild.

Mv. Conny
 

Bilagor

  • 18-50_28.jpg
    18-50_28.jpg
    5.5 KB · Visningar: 1,128
Funkar autofokusen klockrent för dig? Det är största farhågen jag har för att ev. beställa ett Sigma, det verkar vara sisådär med kvalitetskontrollen hos dom.
 
Kul Conny, även jag är mycket intr av detta kit. Fick pris från Cyberphoto, 350D, 18.50 2,8 samt 2 GB Ultra II för 14.500.

Har du tips på vad jag kan hitta detta paket billigare?

/Andreas
 
Hej igen, såg i din profil att du kör med et 1GB kort. Hur många bilder får du in med högsta upplösning? Tycker du kortet räcker?
/A
 
andreashj skrev:
Hej igen, såg i din profil att du kör med et 1GB kort. Hur många bilder får du in med högsta upplösning? Tycker du kortet räcker?
/A
Jag köpte mitt paket på Expert Fridhemsplan. Det gick på 13680 kr. Då fick jag huset, batterigreppet och Sigmat.

Minneskortet köpte jag på Zebramedia för 1017 kr.

Allt som allt 14697 kr.

Jag får in 110 st rawbilder men jag brukar köra raw+jpg så då blir det 70 st bilder som får plats. Men det beror ju lite på vilken Iso jag använder oxå.

Conny
 
Tjena!

Ska köpa 350D inom en snar framtid och funderar skarpt på att skaffa ett sånt sigma-objektiv!

Skulle du vilja skicka över en bild tagen med det objektivet? Gärna en utomhusbild!

Vore snällt

MVH
Carl

e-post: [email protected]
(har 17 Mb ledigt så du kan ju skicka över några bilder) :)
 
Är jäkligt sugen på 18-50/2.8 efter vad jag läst här på fotosidan, men jag tror jag kommer sakna ett större zoomomfång. Finns det nåt billigt bra objektiv man kan köpa till som komplement?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.