zerihoun
Aktiv medlem
har belutat mig att, med tomtemors hjälp, investera i en CANON 20 D. och det e med glädje som jag har hittat två schyssta kit erbjudanden fast med två olika objektiv;
sigma 18-125mm 3,5-5,6 DC
canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM
vet ju att canon e bäst men bäst omfång får jag ju med sigman (28-200 om jag inte misstar mig) som dessutom e lite ljusare.
MEN VILKET E BÄST ATT HA? fotar väldigt allmänt men minst natur/växter. mer gata och journalistik...
(prisskillnaden ligger faktiskt bara på ca 2000 kr till fördel sigman!)
därtill har jag ett sigma 18-35 3,5-4,5 som jag köpte till min analoga kamera. vad jag har förstått så måste man "hotta" upp analoga objektiv för att passa digitala kamerer. fungerar de fortfarande för analoga efter "upphottningen"?
:m som i novis
sigma 18-125mm 3,5-5,6 DC
canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM
vet ju att canon e bäst men bäst omfång får jag ju med sigman (28-200 om jag inte misstar mig) som dessutom e lite ljusare.
MEN VILKET E BÄST ATT HA? fotar väldigt allmänt men minst natur/växter. mer gata och journalistik...
(prisskillnaden ligger faktiskt bara på ca 2000 kr till fördel sigman!)
därtill har jag ett sigma 18-35 3,5-4,5 som jag köpte till min analoga kamera. vad jag har förstått så måste man "hotta" upp analoga objektiv för att passa digitala kamerer. fungerar de fortfarande för analoga efter "upphottningen"?
:m som i novis