Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 150-500 f/5.0-5.6 utan OS till Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

jomper

Aktiv medlem
Vissa dagar är ju lite knasiga.
En kompis ringde och sa att han hade ett objektiv till mig. "Det står Sigma på och det är skitstort, ska passa till Canon".
10 minuter senare står jag med det i min hand. Hans bror hade hittat det i sina gamla gömmor och hade ingen användning för det.
Testade det lite snabbt på min 50D och det funkar med autofokus osv.

Men, vad är det jag fått? Hur gammalt kan det vara? I vilken prisklass låg dom?
Borde ju finnas någon gammal räv här som vet något om objektivet. :)

Tack.
 
Objektivet är ett 70-200 mm för crop. Den gamla som du har ska vara rätt meh, halv taskig optik och problem med fram/bakfokus.

Vet det för att jag precis börjat kolla på den nya, med OS. Vad den gamla låg på vet jag inte, den nya är 6-7 tusen så en gissning säger 3-4 tusen utan OS. Men det är en rätt vild gissning :)
 
70-200?

Förresten.
F/5.0-6.3 ska det ju stå i rubriken såklart, skrev fel och lyckas inte redigera det.
 
Ja, står det 150-500mm på objektivet så är det nog ett zoomobjektiv med minsta brännvidd 150mm och största brännvidd 500mm. Vilken slags kamera man monterar objektivet på ändrar inte den saken.
 
Ja jag läste fel här på kvällen och fick det till 50-150. Fel håll och en nolla för lite, vet inte hur jag läste :p
 
Seriöst, ingen som har koll på objektivet?
Skulle gärna vilja ha lite bakgrundsfakta.

Är det en dum fråga får ni gärna berätta det.
 
Afe, du kan ta bort den här tråden. Skrattar lite åt mig själv,
170-500 står det ju på objektivet, jag söker vidare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.