Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 1.4x vs Canon 1.4x

Produkter
(logga in för att koppla)

feriksson

Aktiv medlem
Har idag en Sigma 1.4x converter men är inte riktigt nöjd med AF och skärpa vid fullglugg. Så frågan är... ger Canons variant märkbart bättre skärpa? AFen har jag testat som hastigast och den upplevde jag som snabbare. Ska sitta på en EF 300/4L IS USM.

Jag har själv inte gjort någon jämförelse, men vet att jag läst ett test på nätet som kom fram till att Kenko är väl så bra som Canon och att Sigma är något sämre än dessa båda. Om du söker bland trådarna här kanske du hittar en länk till testet.

Kenko AF 1,4x PRO300 har jag förstått skall vara ett likvärdigt och prisvärt alternativ till Canons och Nikons orginal.

/kent

Canons Extendrar tror jag ger ett fullgott väderskydd ihop med tätade L-objektiv. Den funktionen förlorar man med kenko och Sigma.

Cyberphoto verkar hålla Soligors konvertrar väldigt högt. Undrar om inte Kenko och Soligor är samma egentligen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar