Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sidan kan inte visas, elakt problem.. är jag ensam?

Produkter
(logga in för att koppla)

SunKi

Aktiv medlem
Funderar på om det bara är min dator som skäpar, men ofta när jag ska byta sida på fotosidan, följa länkar.. så tar det ett tag, sen får jag en blank sida med meddelandet "Sidan kan inte visas"..

Sen får jag ladda om, och då visas sidan..
Eftersom det inte blir så på andra ställen än fotosidan så tänkte jag att det kan vara någon skum bugg på fotosidan?

Jag använder Explorer 5.5

Nja.. det kan bli så om sidan inte laddas tillräckligt snabbt, då sker någon sorts time-out i explorer. Kan bero på att sidan är överbelastad just då (bandbredden tar "slut")

Jag har samma problem, dock inte bara på Fotosidan, om jag klickar för snabbt på musen. Om jag håller ner vänsterknappen någon tiondels sekund extra brukar det fungera.

Jag har dock ett annat problem sen jag uppdaterade IE till 6.0, som endast uppträder på Fotosidan. På gallerisidan och köpasidan händer ofta att att kursern försvinner och allt låses när jag klickar på en länk. Har endast hänt en gång på forumsidan och aldrig på andra siter. Kan man komma ur det på något smidigare sätt än att stänga av och slå på datorn?

Olle

Jeppe skrev:
Nja.. det kan bli så om sidan inte laddas tillräckligt snabbt, då sker någon sorts time-out i explorer. Kan bero på att sidan är överbelastad just då (bandbredden tar "slut")

Hmm, men det tar ionte lång tid innan det händer, som om explorer timar.. det vet jag hur det brukar vara..

Alltså, det är VÄLDIGT ofta det händer.. någon som har koll på vad fotosidan ligger på för lina?

Fotosidan har en väldigt fet lina, som vi fn utnyttjar ca 30% av. Sådär tror jag inte vi har några problem alls.

Men det kan hända mycket på vägen mellan oss och er, vi kikade tex på hur Chello routade paketen från en plats i Stockholm till en annan. Via Paris...

Christer har nog rätt - jag har nästan aldrig problem med denna sida. Eftersom jag har ADSL via Telia, som är nästan helt perfekt, så skulle jag märka om det var några generella problem just här.

Ok, tack för svaren.. Det konstiga är att det _bara_ är fotosidan som det händer på.

Får gnälla lite på COMbort..
(comhem)

Jag med har fått samma problem, sista dagarna bara men det händer väldigt ofta. En sak till som också bara händer på fotosidan är att sidan aldrig slutar söka, alltså explorer-e snurrar hela tiden även när en sida är färdigladdad. Detta har hållt på sedan Torsdag. Jag sitter också på explorer 5.5 och telia adsl.
/Lotta

janf skrev:
Christer har nog rätt - jag har nästan aldrig problem med denna sida. Eftersom jag har ADSL via Telia, som är nästan helt perfekt, så skulle jag märka om det var några generella problem just här.

Nästan aldrig problem??? Du har tur då. Själv har jag allt för ofta problem. Mitt är ur funktion minst fyra gånger per månad, kan ju vara lokalt förstås men så har det varit så länge jag haft Telia bredband ca 1,5 år. Det senaste är att det inte går att använda telefon och bredband samtidigt utan ett jä**a sprakande i luren. Telia skyller på bredband och hänvisar till deras support som står som ett frågetecken och varken telefoni eller bredband går det att hitta fel på, inte heller kopplingar, uttag eller sladdar:( Är inte helt oteknisk själv men kallade hit en tekniker som även han hänvisar till bredbandssupporten som inte förstår någonting..

Jag har också haft problem med fotosidan i cirka 2 veckor, sidan slutar som ni säger aldrig att sluta ladda. Dessutom har rullgardinera på menyn slutat att fungera. Idag är det dock helknäppt, har varit inne i fem minuter nu och sidan har inte ens halvladdats klart...
Tobbe, använder fast uppkoppling(100mb/s)

SunKi skrev:
Funderar på om det bara är min dator som skäpar, men ofta när jag ska byta sida på fotosidan, följa länkar.. så tar det ett tag, sen får jag en blank sida med meddelandet "Sidan kan inte visas"..

Sen får jag ladda om, och då visas sidan..
Eftersom det inte blir så på andra ställen än fotosidan så tänkte jag att det kan vara någon skum bugg på fotosidan?

Jag använder Explorer 5.5

För mig har det inte gått över än.. och som sagt, det är bara på fotosidan. Sitter på IE 6.0 och windows 98. För några veckor sedan när jag skrev hade jag samma problem fast IE 5.5. Fler med samma problem nu? Tvivlar starkt på att det ligger i min burk.
/Lotta

clindh skrev:
Fotosidan har en väldigt fet lina, som vi fn utnyttjar ca 30% av. Sådär tror jag inte vi har några problem alls.

Nja, vi har peak:ar (dvs. vid maxbelastning) 30% av vår kapacitet. I snitt ligger vi på 10% sett över ett dygn.

Mitt tips är annars att det är flash annonsen som gör att sidor inte laddas klar för en del av er.

Massa konstiga timeout:er som sen fungerar vi reload då skulle jag skylla på min ISP's DNS istället. Tidigare versioner av IE var hopplösa med just detta problem IE55 eller högre så skall det vara bättre. (Problemet med DNS timeout's i IE alltså)

-Thomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar