Annons

sida eller bok

Produkter
(logga in för att koppla)

Richard Hughes

Aktiv medlem
Hejsan ! har fotat en del nu med min nyinköpta D70 men jag har märkt att jag kan alldeles för lite eller nässtan ingenting om slutartider och vitbalans och sådana saker finns det någon sida på internet som förklarar detta och hur man användersig av det på korrekt sätt eller möjligtvis en bok. eller är det självlärning som gäller ?

MvH Richard Hughes
Http://www.stereo.just.nu

Jag förespråkar absolut bokläsning. Internet är bra till mycket, men värdelöst när det gäller att ta sig över inlärningströsklar.

Kolla på biblioteket. De flesta bibliotek har åtminstone ett par olika grundböcker. Låna rubbet, så du kan bestämma dig för vilken som passar dig i lugn och ro.

Traditionella grundböcker tar naturligtvis inte upp digitalspecifika grejer som vitbalans och dylikt. Och de innehåller avsnitt om filmval och sånt som du kanske kan hoppa över. Men i grunden är hantverket detsamma. När du har en bastant grund från boken att stå på så kommer alla internetkällor om sådant att bli så mycket enklare att förstå.

Hej!
Jag är en glad amatör som har haft stor nytta av boken National Geographic, Den Stora ************ Står mycket matnyttigt i den. Rekommenderas varmt. Finns i de flesta bokaffärerna för dryga 3-hundringen.

Den bok som jag alltid rekommenderar är Stora fotoboken av John Hedgecoe http://www.bokpris.com/9153416155 Jag har ett exemplar hemma och tycker personligen att den är mycket enkelt skriven och lätt att förstå. Tyvärr verkar det vara svårt att få tag på den nu, men den kanske finns på biblioteket.

ANNONS