Annons

Shop på internet för fotoartiklar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Frasse N

Aktiv medlem
Nån som vet nån bra shop på internet som säljer kameror, objektiv, minneskort och andra fotoprylar på internet till ett bra pris?

Några förslag:

I Sverige:
Scandinavian Photo
Cyberphoto
ZebraMedia

Tyskland:
Finns många, men jag har bra erfarenhet av AC-Foto

USA:
B&H (En av de absolut största)

Handlar du från Tyskland tillkommer inte moms och tullavgifter eftersom vi befinner oss inom EU. handlar du från USA tillkommer en del (leta i forumet; finns en hel del info om det), men det kan fortfarande vara ett intressant alternativ, framförallt om man handlar när dollarn är billig.

Jag är förtjust i Dustin Home (www.dustinhome.se). Levererar snabbt, ofta bra priser och gratis frakt vid beställning över 500 kronor och fantastiskt välfungerande vid strul/returer.
Annars är ju Cyberphoto poppis här på Fotosidan.

Det finns många ställen. Kolla länksidan här på FS - där finns många tips. Själv har jag beställt kamera och objektiv från Cyberphoto och en del tillbehör från Scandinavian Photo, men även Dustin har en hel del fotogrejer (objektiv, väskor, minneskort etc). Mitt minneskort köpte jag från Datorbutiken vid ett tillfälle när de hade extrapris.

Jag gillar www.warehouseexpress.co.uk här i England. Bra priser och OK service de gånger jag behövt kontakta dem.
Jag är dock lite osäker på om de levererar till Sverige.

Jag har aldrig handlat av www.cameraworld.co.uk via nätet. Däremot har jag handlat i deras butik här i London och de är trevliga, har bra utbud och vet vad de pratar om. Priserna är också rätt ok.
Enligt hemsidan levererar de till Sverige.

I Sverige är Dustinhome ett säkert kort. Jag handlade MYCKET av Dustin på mitt förra jobb (datorprodukter) och har även beställt från Dustinhome privat.
De gånger priset är bra så är det mitt förstahandsval.

Kan instämma med Hegethorns för sitt pris och goda service! Scandinavian Photo andas verkligen proff men är lite dyrare i mång saker som jag upplever det.

Ett billigt ställe som jag tänkte pröva är www.kaffebrus.com i Sthlm!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar