Annons

Shanghai, elektronik?

Produkter
(logga in för att koppla)

gsoul

Aktiv medlem
Så fick man en glad överraskning idag, ska åka till Shanghai 6 maj och vill nu veta om någon varit där och kan tipsa om nån bra elektronikaffär? Är sånt billigt där och lönar det sig att köpa beträffande garantier o dyl?
Alla tips på butiker eller sevärdheter och annat mottages tacksamt.

Jag bor i Zhuhai nere vid Hong Kong och Macau och min lilla erfarenhet av elektronik här är att man bör undvika allt. Minneskort och dylikt är bara att glömma att köpa, troligen får du ett billigt 2gb kort som endast är på 256 mb. De ställen som känns seriösa och bra att handla från kommer troligen att ha ungefär samma priser som hemma. Hong Kong och Macau är däremot betydligt trevligare (läs billigare) och känns bra mycket säkrare att handla från.

Är du däremot ute efter piratkopierade dvder, kläder och klockor av halvdan kvalité så finns det väldigt mycket att handla.

olle_sandstrom skrev:
Jag bor i Zhuhai nere vid Hong Kong och Macau och min lilla erfarenhet av elektronik här är att man bör undvika allt. Minneskort och dylikt är bara att glömma att köpa, troligen får du ett billigt 2gb kort som endast är på 256 mb. De ställen som känns seriösa och bra att handla från kommer troligen att ha ungefär samma priser som hemma. Hong Kong och Macau är däremot betydligt trevligare (läs billigare) och känns bra mycket säkrare att handla från.

Är du däremot ute efter piratkopierade dvder, kläder och klockor av halvdan kvalité så finns det väldigt mycket att handla.

Det var nåt sånt jag var rädd för. Just minneskort och ev nåt objektiv är ju det jag är ute efter och jag hade hoppats på att man skulle hitta det billigare även hos de seriösa handlarna. Jaja, jag får väl njuta av turen istället då...
Tackar tackar

Du kan kanske spara någon krona men inte så det är värt att slösa din tid när det finns så mycket att se och göra.

Har du tid så kan jag rekommendera att åka till Suzhou som ligger ungefär 1.5h utanför Shanghai. Finns en massa små kanaler och väldigt mycket att titta på. Är det klart väder så tycker jag du ska besöka cloud 9 (http://www.worldsbestbars.com/city/shanghai/piano-bar-patio-bar-cloud-9-shanghai.htm) Minimum är en eller två drinkar vilket går på runt 90kr vilket är bra mycket mer för pengarna än att betala 50kr för att åka upp till utsiktsdäcket en våning upp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar